שיתוף
תגובות
חדשות » האומיקרון דועך ובנט שוקל סדרת הקלות
משחררים לחץ
רה"מ בנט הכריז: "גל האומיקרון נשבר" • בין ההקלות שנשקלות: פטור מבידוד לחוזרים מחו"ל שהם לא מחוסנים, וביטול תו ירוק • צפו בדבריו של ראש הממשלה
ראש הממשלה בנט בבידוד במליא הכנסת לאחר ששב מביקור באמירויות | צילום: דוברות הכנסת

נתוני משרד הבריאות המתפרסמים מידי יום ביומו החלו להראות לאחרונה את אותות צפירת ההרגעה. המספרים בירידה, ויחד עמם מגיעים סימני צפירות ההרגעה. היום, הודיע ראש הממשלה בנט כי הוא שוקל שורת צעדי הקלה בימים הקרובים.

בדיון שנערך הבוקר בלשכת ראש הממשלה אמר בנט כי: "אנחנו רואים ירידה תלולה במספר החולים הקשים. הגל הזה נשבר. האסטרטגיה שלנו, של כלכלה פתוחה לצד מאבק וביצוע פעולות רבות נגד הקורונה, הביאה את מדינת ישראל להיות המדינה מספר 1 בצמיחה במדינות המפותחות, ולרמת צמיחה כלכלית שלא ראינו מזה 21 שנים.

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר כי "ישראל היא המדינה הצומחת ביותר בזכות מערכת הבריאות והצוות כאן שפועל מסביב לשעון. אנחנו מדברים על צמיחה בהיקף של 8%, הגידול הכי גבוה בין מדינות ה-OECD. ברבעון האחרון מדובר על צמיחה של 16%.

היינו המדינה הראשונה שסגרה את שעריה  באומקירון, לכן זה הזמן גם לשחרר בהדרגה. מבחינתי צריך להיערך לשחרור ההגבלות בקרוב. כלכלה פתוחה ומערכת חינוך פתוחה, מבלי להגיע לאי ספיקה – אלו האיזונים הנכונים.

"אני רוצה להודות לכם על עבודה מסורה ומקצועית. לשר הבריאות, הנהלת מערכת הבריאות, לכל השותפים כאן – זו הצלחה משותפת. בתי החולים וקופות החולים עשו עבודה נפלאה ואיפשרו לנו לקיים כלכלה צומחת. במקביל, אנחנו גם ניערך לגל הבא. אני רוצה שנפיק לקחים במקומות שצריך מניהול הגל הזה ונבוא מוכנים יותר לתרחישי עתיד".

בדיון הוחלט כי מתווה התו הירוק לא יוארך, וחובת ביצוע בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות תימשך. יצוין כי הדיון נעצר בעקבות פגישה של ראש הממשלה בנט עם יו"ר בית הנבחרים האמריקאי פלוסי.

אז מה השינוי שצפוי בימים הקרובים? על פי המסתמן, ככל הנראה ב-1 למרץ יכנס לתוקף ביטול בדיקת קורונה בחו"ל לפני החזרה לארץ, פטור מבידוד לחוזרים מחו"ל שהם לא מחוסנים, כלל האוכלוסייה יוכלו לעבור בדיקת PCR, ביטול התו הירוק, ביטול חובת עטיית מסכות בהתקהלויות.

יצוין כי בהמשך יבחן גם ביטול חובת עטית מסכות בחללים סגורים, וביטול בידוד ללא מחוסנים שנחשפו למאומתים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים