שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » האומיקרון מתפשט, 1,004 מאומתים חדשים
גל חמישי
ד"ר שרון אלרעי פרייס בכנסת: "מנתונים שאנחנו רואים בכל העולם, הנוגדנים של מחלימים לא מספיק טובים כדי להגן מהווריאנט הזה ומאוד כדאי להתחסן"
רופאים במחלקת קורונה | צילום: panyajampatong, שאטרסטוק

האומיקרון מתפשט בישראל: משרד הבריאות עדכן הבוקר (ב') כי 1,004 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו אתמול (א') בישראל אחרי שבוצעו 93,872 בדיקות.

בבתי החולים ישנם 81 חולים שמצבם מוגדר קשה, מהם 42 מונשמים. מניין הנפטרים מקורונה בישראל עומד על 8,232 בני אדם. כ-75% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל.

בשל העלייה בתחלואה, מקדם ההדבקה זינק שוב והוא עומד על 1.22.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הזהיר הבוקר (ב') בדיון משותף של ועדות הבריאות והחוקה של הכנסת: "הווריאנט הזה תופס תאוצה מדהימה ומגיע תוך ימים ספורים להתפשטות עצומה שלא ראינו בווריאנטים קודמים".

"רואים עלייה לא מספקת בחיסונים. שואלים אותי 'האם הציבור אשם?', הציבור לא אשם אבל צריך לומר כאן דבר ברור: מדינת ישראל מנגישה את החיסונים לכל אחד בחינם. בסופו של דבר, האחריות לחסן ילדים היא קודם כל על ההורים. אם הורה בוחר לא לחסן את ילדיו – האחריות עליו.

"אם אתה רוצה להגן על הילד שלך מפני מחלה – אתה צריך להגן על עצמך. אם אתה לא רוצה תחלואה קשה, אם אתה לא רוצה לונג קוביד – אתה צריך להתחסן. המדינה לא יכולה להחליף את האחריות של הורה כלפי ילדיו", הסביר שר הבריאות.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה בדיון שעסק בהיערכות המדינה להתפשטות הווריאנט: "אין ספק שלמחוסנים הסיכוי להידבק יותר נמוך, גם מול אומיקרון זה פחות חזק והסיכוי שלהם להדביק, ממה שראינו עד עכשיו בכל הווריאנטים, הוא יותר נמוך. אנחנו יודעים את זה על כל הווריאנטים שהיו עד עכשיו, אין סיבה שדווקא באומיקרון זה יתהפך.

"מנתונים שאנחנו רואים בכל העולם, הנוגדנים של מחלימים לא מספיק טובים כדי להגן מהווריאנט הזה ומאוד כדאי להתחסן. לחיסונים אין תופעות לוואי ממושכות אחרי שנים, זה לא קיים. אין שום היגיון ביולוגי להגיד שדווקא פה יהיו השפעות ארוכות טווח. אנחנו יודעים משבעה מיליון ילדים שהתחסנו בארה"ב ומ-100 אלף ילדים בישראל שלא דווחו תופעות לוואי משמעותיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים