שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "האונייה שנפגעה הגנה מפני פיראטים"
משרד החוץ האיראני
לאחר הפגיעה בספינת הביון של משמרות המהפכה, איראן טענה כי הנזק קל • גנץ נשאל על תקיפת הספינה האירנית: "נמשיך לפעול בכל מקום שנידרש"
תגיות:
הספינה האיראנית סאביז | צילום: רץ ברשתות

משרד החוץ האיראני אישר הבוקר (רביעי) כי האונייה 'סביז' נפגעה בים האדום, זאת לאחר הדיווחים על התקיפה שיוחסה לישראל. על פי דובר משרד החוץ האיראני נגרם "נזק קל" בלבד לאונייה ולא היו נפגעים.

על פי הדובר, הונחו על הספינה מוקשים, שעל פי פרסומים ערביים הונחו על ידי הקומנדו הישראלי. כמו כן, נמסר כי הספינה שטה במטרה "להגן על האזור מפני פיראטים". האיראנים מסרו כי האירוע נמצא תחת חקירה.

סוכנות הידיעות האיראנית המזוהה עם המשטר 'תסנים' דיווחה כי הספינה הוצבה לפני כמה שנים בים האדום כדי לסייע ללוחמים האיראנים המלווים ספינות-סוחר ומגנים עליהן מפני שודדי-ים. לפי ערוץ אל ערבייה הסעודי כוחות של הקומנדו הישראלי הצמידו את המוקשים לספינה, וגרמו לה נזק גדול. אך לא הצליחו להטביע אותה.

שר הביטחון גנץ סירב בשיחה עם N12 לאשר או להכחיש את הדיווח ואמר: "בכל מקום שאנחנו מוצאים בו אתגר מבצעי וצורך מבצעי – אנחנו נמשיך לפעול. אני לא מתייחס לאף אחת מהפעולות שמתרחשות במזרח התיכון ומשויכות אלינו. מדינת ישראל חייבת להמשיך להגן על עצמה, אנחנו לא יוצאים לאפטר בשום נקודת זמן. בכל מקום שאנחנו מוצאים בו אתגר מבצעי וצורך מבצעי אנחנו נמשיך לפעול".

עוד אמר גנץ: "אני לא מתייחס לפעולה פה ולא לפעולה בצפון, אנחנו מחויבים להגן על מדינת ישראל. אנחנו נמצאים פה עכשיו במקום שהוא על בסיסו הוא מערך ההגנה, אבל מערך ההגנה הזה לבדו אין בו די וחייבים לבצע גם פעולות התקפיות ואנחנו נעשה אותן ככל שנכון".

ב'וואלה' דווח כי במערכת הביטחון גוברת הביקורת על האופן בו צה"ל מנהל את המערכה נגד איראן, על רקע הפרסומים האחרונים אודות תקיפה של שני כלי שיט אזרחיים בבעלות ישראלית בים האדום ובאוקיינוס ההודי, וגם בעקבות הדיווחים הזרים כי ישראל עומדת מאחורי תקיפת ספינת המשא האיראנית מול חופי אריתריאה.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, קיימים חילוקי דעות בתוך צה"ל ובינם ובין גופי ביטחון אחרים בישראל על ניהול המערכה נגד איראן ובנוגע לתגובות לתקיפת כלי השיט. "העובדה שהאיראנים תקפו שני כלי שיט אזרחיים בבעלות ישראלית מצביעה על כישלון של מפקדי המערכה, אין מילה אחרת", הסבירו הגורמים. "המערכה הזו צריכה להיות חשאית, עמומה ולא ישירה. היא בטח לא יכולה להעמיד בסכנה אינטרסים אזרחיים של ישראל".

הם הוסיפו כי "בשלב הזה אי אפשר להתעלם מהמציאות הביטחונית המורכבת שנוצרה ובטח לא מהפרסומים הזרים על תקיפת אונייה איראנית שמיוחסת לישראל, במיוחד אחרי ההכחשה האמריקאית שלא מדובר בפעולה שלהם. המצב הזה מעמיד בסכנה כלי שיט אזרחיים נוספים של ישראל והחשש הוא שהאיראנים ינסו לפגוע שוב בכלי שיט אחרים. מישהו צריך לתת על כך את הדעת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים