שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » האופוזיציה מחרימה את הדיון על חוק החשמל
כאות מחאה
החרמת הדיון נעשתה במחאה על הפעלת סעיף 98 שהגביל את משך הדיון עד למחר בבוקר, בעוד שלפי מספר ההסתייגויות שהוגשו, הדיון היה אמור להימשך 94 שעות
מליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת החלה את הדיון בקריאה שנייה ושלישית בהצעת חוק התכנון והבנייה – "חוק החשמל" של ח"כ ווליד טאהא וקבוצת חברי כנסת.למרות ההסתייגויות הרבות שהוגשו להצעת החוק ע"י האופוזיציה, בחרו סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית להחרים את הדיון ולא להגיע למליאה לנמק את ההסתייגויות.

החרמת הדיון נעשתה במחאה על הפעלת סעיף 98 שהגביל את משך הדיון עד למחר (רביעי) בשעה 08:00 בבוקר, בעוד שלפי מספר ההסתייגויות שהוגשו, הדיון היה אמור להימשך 94 שעות.

יו"ר ועדת הפנים ח"כ ווליד טאהא התייחס לפני הצגת ההצעה להחלטה להחרים את הדיון ואמר "אני רוצה לברך את האופוזיציה שקיבלה החלטה נכונה ונעדרת מהאולם וכך חסכה מאיתנו הרבה רעל, הסתה ושנאה שהיו אמורים לשדר מעל הודכן הזה. הטרלולים שלהם לא יעזרו להם בכלום. האופוזיציה הגישה הסתייגויות שמסתכמות ב94 שעות דיבור, ארבע יממות, ועדת הכנסת ראתה בכך כמובן דבר לא הגיוני וביקשה לקצר את זה למשהו שאפשר להכיל שהיה אמור להימשך 15 שעות."

לאחר מיכן התייחס ח"כ טאהא לחוק עצמו ואמר: "ראש האופוזיציה שהיה חלק בעושק שנעשה לחברה הערבית במשך כל כהונתו, יוצא בסרטון מסית שכל כולו שקרים. יש לו ולאופוזיציה בעיה שבתים של אזרחים ערבים שנבנו על אדמה פרטית שלהם, ללא היתר כי פשוט אי אפשר להוציא היתר, יחוברו לחשמל".

"אף אחד לא דאג לתכנן את הישובים האלה כדי לאפשר לאזרחים האלה לעשות מה שעושה כל אזרח יהודי, שניגש לוועדות התכנון ומבקש להוציא היתר בנייה. אז גם לא מתכננים וגם מצפים אנשים לא יבנו. לאיזה פתרון הם ציפו? רק טיפש מי שיחשוב שגם לא יתכננו וגם אף אחד לא יבנה. אנשים נאלצו לבנות את הבתים שלהם ללא היתר, ורודפים אותם משפטית עד היום".

"הסוגיה הזו של חיבור לחשמל שימשה עד היום ככלי ענישה כלפי האזרח העברי. אני יודע שהממשל הצבאי הסתיים ב66 אבל יש מנגנונים אזרחיים שעושים את העבודה של הממשל הצבאי. לחיים יש כוח משלהם ולכן אני הצעתי חוק שהרגיז אותם, למה? כי הם אהבו שאנחנו מקבלים את כללי המשחק שמישהו קבע".

"אז לא, אנחנו רצינו חוק חשמל שמבוסס היגיון תכנון. חשמל לנשים ילדים גברים וחולים הוא לא דבר איום ונורא. המדינה הייתה צריכה לדאוג לכך שהילדים והנשים האלה יקבלו את החשמל ולא לחכות לווליד טאהא בשנת 2022. כאילו למישהו זה טוב שאנשים מחוברים לחשמל באופן פיראטי וכל שנה מתים מיזה אנשים".

מטעם הנהלת הקואליציה נמסר על הודעת האופוזיציה: "זו אותה האופוזיציה שהפכה כל מי שלא מסכים איתה ללא לגיטימי. זו אותה האופוזיציה שכאשר התחילו החקירות, הפכה את המשטרה ללא לגיטימית. זו אותה האופוזיציה שכאשר היועמ"ש החליט להגיש כתב אישום, הפכה אותו ללא לגיטימי".

"זו אותה האופוזיציה שכאשר החל המשפט, הפכה את מערכת המשפט ללא לגיטימית. זו אותה אופוזיציה שכאשר איבדה את הרוב בכנסת, הפכה את בית המחוקקים ללא לגיטימי. זו אותה האופוזיציה שהיושב בראשה מפיץ סרטון באנגלית, הפוגע קשות במדינת ישראל ובמוסדותיה".

"זו אותה האופוזיציה המחרימה את ועדות הכנסת, פוגעת בתפקוד התקין ובעבודה הפרלמנטרית, מחרימה את ישיבות נשיאות הכנסת, את ישיבות ההסכמות הנהוגות עם ראשי הקואליציה ומזלזלת ומטנפת באופן קבוע ביושב ראש הכנסת. זו אותה האופוזיציה שהפכה את השיתוק והפגיעה באזרחי ישראל למטרה, שמזמן הפכה לאופוזיציה למדינת ישראל".

"אנו נמשיך ונעמיד את העבודה עבור הציבור מעל הכל. נמשיך ונקרא לחברי האופוזיציה לחזור לעבודה שלשמה הם נבחרו ולשתף פעולה. אנו נמשיך לשמור על הדמוקרטיה ולשים את אזרחי ישראל בראש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים