שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » האוצר מציע היום לא פחות מ-11 מסים חדשים
'מס מטרו'
עו"ד אוריאל לין בוועדת תשתיות לאומיות של הכנסת, בעניין מסי השבח בתוואי המטרו: "לא יתכן שכל ועדה תטיל מס כזה או אחר מבלי לראות את התמונה הכוללת"
עו"ד אוריאל לין | צילום: עינת לברון

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר לפני שעה קלה בוועדת תשתיות לאומיות ושירותי דת יהודיים, אשר עסקה בנושא מסי השבח אשר יוטלו על נכסים בתוואי הרכבת התחתית – מטרו, כי "לא יתכן שכל ועדה תטיל מס כזה או אחר מבלי לראות את התמונה הכוללת".

לדברי לין, "האוצר מציע היום לא פחות מ-11 מסים חדשים; גם על הצריכה, גם על ציוד לעבודה, גם על שירותי רפואה ועוד. חייבת להיות תמונה כללית שבה רואים מהו נטל המיסוי הכולל שהאוצר מתכוון להטיל היום גם על ציבור הצרכנים, גם על המגזר העסקי וגם על בעלי הנכסים בישראל".

"שנית", אמר לין, "מדובר במס שנקרא לו 'מס מטרו', המוטל בגין ייזום של פרויקט תחבורתי שעל המדינה לממן אותו במלואו בעצמה. המדינה מקבלת מבעלי הרכב מדי שנה סדר גודל של 45 מיליארד ש"ח כתוצאה ממסים גבוהים מאוד. מיסוי זה צריך להיות מתועל כדי לבנות גם את פרויקט המטרו".

"שלישית, אין שום אפשרות לקבוע היום שומות על עליית ערך נכסים בגין פרויקט המטרו. יהיו נכסים שערכם יעלה ויהיו נכסים שערכם ירד. אם רוצים להוסיף שומות חייבים לחכות עד אשר פרויקט המטרו יושלם ועד אשר נדע בעולם המציאות ערכם של איזה נכסים עלה ושל איזה נכסים ירד – ספציפית לכל נכס; ואז אכן תישאל השאלה האם המדינה תהיה מוכנה גם לפצות בעלי נכסים שערכם ירד".

בנוסף אמר לין כי "צריך להבין שמדובר בהשבחה שלא התבקשה על דיי בעלי הנכסים. זה גם מקיף עסקים רבים אשר כיום נאבקים קשה על קיומם או גם עסקים שערך העסק לא יעלה כתוצאה מהקמת המטרו. יכולות להיווצר בעיות קשות של נזילות. לא לכל בעל נכס שערך נכסו עלה יש מזומנים מיותרים. הוא לא יזם את הפרויקט ואסור להטיל עליו מס נוסף בגין פעולה שהוא לא יזם אותה כלל ושגם לא משפיעה חיובית על עסקו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים