שיתוף
תגובות
דעות » האור שניקח מחנוכה להמשך השנה
זווית אישית
טורה המקסים של בת שבע נכתב בעיצומו של חג החנוכה • לצערי לא הספקתי לשתפו במגזין שיצא בחג, אך המסר שלו כל כך חשוב להמשך השנה כולה, שבחרתי לפרסם אותו השבוע
חנוכה | צילום: tomertu, שאטרסטוק

חנוכה הוא חג של אור. כך זה מתפרש במקומות שונים וגם אצלנו.

חנוכה הוא תחילתו של החורף, וכידוע התחלה חדשה זוהי התחדשות, בגדי החורף שמולבשים לאחר ששכבו בארון מהחורף שעבר, הגשם שמטפטף עלינו מידי פעם, אין כמו להתכנס כולם פנימה יחד עם הנרות והאור הדולקים, לביבות וסופגניות חמות הישר מן הסיר, ולהביט מבעד לחלון אל מעבר לחנוכייה הדולקת ולראות את החושך והקור שבחוץ. וליהנות מהחמימות והנעימות שיש פנימה, בתוך הבית.

היינו השבוע אצל קרובי משפחה בהדלקת הנרות, רק הגיעה שעת ההדלקה ומחלונות רבים נצנצו להם לפתע אור הנרות, שמחים ועליזים. ישבתי מהופנטת והסתכלתי עליהם, זה היה כל כך מאיר ושמח.

אנחנו מדליקים את הנרות לזכר הנס שנעשה לנו, ומשום פרסום הנס צריכים לשים את החנוכייה במקום שגם אחרים יצליחו לראות את האור, זאת אומרת שהאור הדולק צריך להיות נחלת הכלל.

לפני כשלוש שנים, בשעה טובה הצטרף אלינו תינוק חדש למשפחה, את הימים הראשונים של חנוכה חגגתי בבית חולים, ההדלקה הייתה בדלפק האחיות, הברכה נאמרה בקול מונוטוני ויבש בלי צליל ומנגינה וכך גם עניית האמן, על שירים יכולתי בכלל לחלום, קופסה קטנה של סופגניות עברה במהירות בין הנשים עד שנעלמה. וזהו.

רציתי אז כל כך לחזור כבר הביתה, להדלקה הביתית עם השירים והריקודים, ולהרגיש את חנוכה באמת. ב"ה הייתי בבית חולים מסיבות משמחות אבל עדיין זה היה חסר לי אז.

השבוע ב"ה זכינו לערוך לו את החלאקה, ומה יותר מתאים מלחגוג את זה לאור הנרות, בבית בחיק המשפחה. חנוכה כאמור זה חג של שמחה והתחדשות, ואנחנו עם ההתחדשות הפרטית שלנו, מנסים להתרגל לילדון הקטן שהתבגר באחת והחל להתנהג כמו ילד גדול לכל דבר.

דברים חיצוניים משפיעים לנו על הפנימיות והמהות. צורת הלבוש שלנו גם אם אינה בהכרח טעמנו האישי תשפיע על צורת ההתנהגות שלנו, אצל ילד החלאקה עצם גזירת השערות הופכת אותו לבוגר ולכן גם התנהגותו משתנה, הנרות שדולקים בחוץ ומספרים את הנס שקרה לנו, ומשקפים את השמחה וההודאה, והשמחה הזאת חודרת ללבבות ומאירה אותנו פנימה. הלוואי שזה ימשך אתנו הלאה למשך כל השנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים