שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הישראלית שחצתה לסוריה בדרכה מרוסיה לישראל
הותר לפרסום
בשעה זו אזרחית ישראלית עושה את דרכה לישראל לאחר שחצתה את הגבול לסוריה והוחזקה בידי הסורים. ישראל תקצר בשלושה חודשים את עבודות השירות של ניהאל אל-מקת
גבול רוסיה-סוריה | צילום: wideweb, שאטרסטוק

הותר לפרסום: בשעה זו אזרחית ישראלית עושה את דרכה לישראל לאחר שחצתה את הגבול לסוריה והוחזקה בידי הסורים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי מדובר בהמשך למאמצים של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין –

נתניהו אמר כי "לפני ימים אחדים צעירה ישראלית חצתה את הגבול לסוריה. אני שוחחתי פעמיים עם ידידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביקשתי את עזרתו כדי להשיב אותה, והוא אכן פעל. אני מבקש להודות לו על שנרתם שוב להשבת אזרחים ישראלים ארצה".

עוד הוסיף כי "ישראל תמיד עשתה ותמיד תעשה כל מה שביכולתה כדי להשיב את אזרחינו לארץ. אני מבקש להודות לנשיא המדינה, ראש המל״ל, מתאם השבויים והנעדרים, צה״ל, שב״כ, מוסד, משרד הביטחון, משרד החוץ ולכל מי שעזר בפעולה החשובה הזאת. תודה לכם".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה פוטין פעמיים בימים האחרונים, בתאריכים 8.2.21 וב-13.2.21, וביקש לסייע לישראל כדי להשיב אזרחית ישראלית. הנשיא פוטין נענה בחיוב לבקשת ראש הממשלה נתניהו שהודה לו על הסיוע. ראש המל"ל והיועץ המדיני לנשיא רוסיה המשיכו ברצף שיחות על מנת להשלים את פרטי החזרת האזרחית.

בהודעה אישרו את התמורה הישראלית: "מדינת ישראל מבקשת להביע הערכה לפעולות נשיא רוסיה וכמחווה של רצון טוב ישראל החזירה לסוריה שני רועי צאן שנכנסו לישראל וכן תקצר בשלושה חודשים את עבודות השירות (באמצעות חנינה) של ניהאל אל-מקת".

מטוס המנהלים המריא אתמול מישראל למוסקבה, ועליו משלחת ישראלית בראשות ראש סגל ראש הממשלה אשר חיון ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, בהשתתפות נציגי מל"ל ורופאה. הנסיעה תואמה על ידי המל"ל. הרופאה בדקה את הישראלית וקבעה שהיא מרגישה טוב. הישראלית שוחחה עם משפחתה.

אמש הותר לפרסום כי היא חצתה את הגבול באזור בלי גדר, סמוך לפסגת החרמון – ולא מדובר היה בניסיון הראשון: מתברר שהצעירה הישראלית צעדה מהוואדיות באזור מג'דל שמס לכיוון סוריה. ההנחה שחציית הגבול אירעה באזור החרמון מתבססת על כך שבמצוקים שבין מג'דל שמס לבין פסגת החרמון הגבול הוא טבעי ולא מצריך או יכול להכיל גדר מערכת, מאילוצים טופוגרפיים, אך בדופן הצפונית והמזרחית של מפלסי פסגת החרמון הישראלי – קיימות אפשרוית אחרות.

ב'ווינט' דווח כי הגישה לגבול בפסגת החרמון מצריכה טיפוס בשטח הררי שמחייב הכרה מוקדמת עם המרחב, שכן חלק מדפנות החרמון לכיוון סוריה תלולות מאוד ואחרות כוללות גבעות נמוכות, קפלי קרקע וקווי רכס שלא מוכרים לרגליים אזרחיות. האזורים הסמוכים יותר לגבול הם כמעט וללא גדר, אך מוגדרים כשטח שמותר לכניסה ולתנועה של חיילים בלבד, החולשים על המרחב משני מוצבים גדולים ומרכזיים: "ישראלי" ו"מצפה שלגים".

ב'וואלה' דווח כי הצעירה הועברה אתמול לידי הרוסים ותחזור ממוסקבה יחד עם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום. לפי גורם המעורה בפרטים, המניע של של הצעירה לעבור את הגבול לא ברור. "נראה שהיא בעיקר חיפשה ריגושים והרפתקאות", אמר. לדבריו, הישראלית למדה ערבית וניסתה בעבר להיכנס לרצועת עזה, אך נעצרה על ידי חיילים ליד גדר הגבול. "זו לא פעם ראשונה שלה", הוא סיפר.

אחרי שהגיעה לכפר סורי סמוך לגבול עם ישראל לפני כמה שבועות, גילו המקומיים כי היא ישראלית והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון הסוריים. ישראל גילתה על האירוע משיח עם ממשלת רוסיה. אחרי שנחקרה על ידי הסורים, הם הבינו במהרה כי מדובר בתמהונית ולא במרגלת, והביעו עניין להגיע לעסקה עם ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים