שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » האיחוד האירופי מגנה את הבנייה בגבעת המטוס
הבנייה בגבעת המטוס
לאחר שאתמול פרסמה רשות מקרקעי ישראל המכרז לבניית 1,257 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס בירושלים, באיחוד האירופי טוענים כי המהלך "יפגע בשלום"
גבעת המטוס | צילום: באדיבות המצלם

לאחר שאתמול פרסמה רשות מקרקעי ישראל המכרז לבניית 1,257 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס בירושלים, באיחוד האירופי הודיעו כי הם רואים את הדברים בחומרה וכי הם מגנים את הצעד של ישראל.

בהודעה מטעם הנציב העליון של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, נכתב: "אני מודאג עמוקות מההחלטה של הרשויות הישראליות לפתוח בתהליך המכרז לבניית יחידות דיור ליישוב חדש לגמרי בגבעת המטוס. זהו מיקום מרכזי בין ירושלים לבית לחם בגדה המערבית הכבושה".

לדבריו, "כל בנייה בהתנחלויות תגרום לפגיעה קשה בסיכויים למדינה פלסטינית בת קיימא ורציפה, ובאופן רחב יותר, לאפשרות של פיתרון שני המדינות.. שירושלים כבירה העתידית של שתי מדינות – עמדתו של האיחוד האירופי ממשיכה להיות כנגד הריבונות הישראלית בהתיישבות".

כזכור, אתמול פרסם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, הודעה בה הוא חשף כי היה מבין הוגי ויוזמי הרעיון שנשמר בחשאיות לאורך כל התקופה האחרונה על מנת למנוע ניסיונות סיכול כאלו ואחרים של התכנית על ידי גורמי שמאל.

לדברי זוהר, "עכשיו כבר מותר לספר, כי טרם הבחירות האחרונות הבטיח לי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפרסם את המכרז לבניה בשכונת גבעת המטוס בירושלים, מדובר בשכונה במיקום אסטרטגי בין בית צפאפא לדרך חברון וחשיבות הבניה שם חיונית לשמירה על רצף יהודי בין תלפיות לגילה. הבוקר בשעה טובה הוציאה רשות מקרקעי ישראל את המכרז לבניית עוד 1257 יחידות דיור בשכונה".

זוהר מציין עוד, כי "עד כה הוקפאו הוצאת המכרזים נוכח הרגישות המדינית הבינלאומית לבנייה מעבר לקו הירוק". לדבריו, ימים אלה הם הזדמנות בלתי חוזרת לבסס את אחיזתינו בארץ ישראל ואני בטוח שידידנו הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו ישכילו לנצל אותם על הצד הטוב ביותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים