שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » האיחוד האירופי נגד ייצוא החיסונים
חשש בישראל
הנציבות האירופית תחמיר את כללי הייצוא של חיסוני הקורונה למדינות בהן שיעור המתחסנים גבוה. בראש ובראשונה זה איתות לבריטניה, אך יתכן שהשפיע גם על ישראל.
חיסון של פייזר | צילום: Haris Mm, שאטרסטוק

הנציבות האירופית הודיעה היום (רביעי) על החמרת כללי הסחר והייצוא של חיסוני הקורונה, עבור מדינות עם אחוזי מתחסנים גבוה, ושהן עצמן אינן מייצאות חיסונים המיוצרים בשטחן. זאת ברקע המחסור בחיסונים ביבשת. ההחלטה נחשבת לאיתות ברור של האיחוד האירופי לבריטניה, אך בין השורות הוא עשוי לכלול שינוי גם במעמדה של ישראל.

ראש הסחר של האיחוד האירופי אמר במסיבת עיתונאים כי "מנגנון אישור הייצוא אינו מכוון לאף מדינה ספציפית". עוד הוסיף כי "הכללים החדשים לא יצרו אלגוריתם מפורט בנושא, הרשאות ובקשות יישקלו על בסיס כל מקרה לגופו".

הנציבות האירופית, המפקחת על מדיניות הסחר של 27 חברי האיחוד האירופי, הציבה ברקע ניסיון לעלות הילוך עם מבצע החיסונים המנומנם, להרחיב את האמצעים הקיימים המבקשים להבטיח יצוא מתוכנן של יצרני חיסונים אשר אינם מאיימים על הפחתת ההיצע של האיחוד האירופי. מתן רישיונות הייצוא יתבסס על נתונים האפידמיולוגים, שיעור החיסונים, והגישה לחיסונים במדינת היעד.

במסגרת עדכון התקנות הנציבות מציעה כי הפיקוח ההדוק על ייצוא החיסונים מהאיחוד יכלול בנוסף את 17 המדינות שעד כה לא היה צורך באישור לייצא אליהן חיסונים, כדוגמת ישראל, נורבגיה ושווייץ. ההשפעה על ישראל לא צפויה להיות משמעותית היות ומרבית החיסונים בישראל מגיעים מארה"ב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים