שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » האישור ניתן וחברות התעופה נשמו לרווחה
בדקה ה-90
חברות התעופה הישראליות הודיעו הערב כי ניתן האישור לטוס במרחב האווירי של ערב הסעודית וכי הטיסות מחר לדובאי יוכלו לצאת לדרך • כל הפרטים
מטוס של אמירטס בשדה התעופה של דובאי | צילום: Daniela Collins, שאטרסטוק

ברגע האחרון: חברות התעופה הישראליות, ארקיע, אל על וישראייר עדכנו הערב כי הסעודים אישרו להן לטוס מעל המרחב האווירי של סעודיה, מה שיאפשר את הפעלתן של הטיסות של חברות התעופה הישראליות לאיחוד האמירויות הערביות.

הודעת חברות התעופה באה לאחר יממה של חשש כבד בקרב נוסעים רבים שהזמינו כרטיסים לטיסות בקו תל אביב-דובאי החל ממחר, אך גילו היום כי ייתכן והטיסות יבוטלו בשל מגבלות הטיסה בשמי סעודיה.

עם זאת, האישור תקף לארבעה ימים בלבד והעתיד עדיין לוט בערפל.

כזכור, מוקדם יותר היום דיווחנו כאן ב'בחזית' כי קיים חשש רב בקרב ישראלים רבים שצפויים מחר לעלות על טיסת 6H663 מנתב"ג לדובאי עם חברת ישראייר, מאחר והרשויות בסעודיה טרם אישרו לחברת התעופה לעבור מעל שטחה האווירי.

ללא מעבר מעל שטחה האווירי של סעודיה, לא תוכל ישראייר להוציא את הטיסה לדרך, מאחר והמסלול העוקף עובר דרך מפרץ עדן והים הערבי, והדבר יגרום להכפלת אורך הטיסה והמסלול יהפוך ללא מעשי, מאחר שהחברה מפעילה מטוסי איירבוס A320 עם טווח יחסית מוגבל.

באתר ישראייר שתהיה מחר הראשונה להפעיל את קו תל אביב-דובאי, נכתב כי "כפי שפורסם באמצעי התקשורת אנו חווים קשיים נקודתיים באישור הטיסות מעל סעודיה בדרך אל דובאי, האירוע מטופל בתשומת לב על ידי הגורמים הממשלתיים הבכירים ביותר ואנו אופטימיים באשר למועד סיום המשבר".

כמו כן, באתר ארקיע נכתב כי "עבור הטיסות לדובאי טרם התקבלו האישורים הסופיים לביצוע הטיסות וייתכן ויחולו שינויים בלוחות הזמנים".

כידוע, חברת פליי דובאי האמירתית כבר עושה טיסות מישראל לדובאי ובחזרה, כאשר היא כבר מגדילה את היקף הקו ל-3 טיסות ביום.

"אם המשבר הזה לא ייפתר זה נזק כבד לתעופה הישראלית. אחרי הקיפוח מול אייר אינדיאה בטיסות להודו לא נוכל לקבל קיפוח נוסף בטיסות לאמירויות וליעדים במזרח", אמר גורם בענף.

כזכור, בשבוע שעבר, עם השקת הקו המסחרי של פליי דובאי לישראל, אמר ראש הממשלה בטקס שנערך בנתב"ג, כי "אנחנו כבר טסים מעל ערב הסעודית כפי שאתם יודעים כי כל הטיסות האלה מתנהלות מעל ערב הסעודית כולל טיסות של חברות ישראליות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים