שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "האכיפה בבני ברק תוחמר משמעותית בחג"
משה מורגנשטרן בראיון
רגע לפני חג הסוכות התפנה עו"ד משה מורגנשטרן, מחזיק תיק הבריאות בעיריית בני ברק, לראיון חג עם בחזית, וציין כי העירייה עובדת כדי למגר את הנגיף מסביב לשעון
עו"ד משה מורגנשטרן | צילום: איציק בלניצקי

בבחירות לרשויות המקומיות הוא נבחר לכהן כנציג 'דגל התורה' במועצת העיר בני ברק. במסגרת המו"מ הקואליציוני בעירייה, ביקש מורגנשטרן להתמנות כמחזיק תיק הבריאות. תיק, שעל פניו נראה כשולי ביותר. אלא שנגיף הקורונה טרף את הקלפים.

מורגנשטרן, עו"ד במקצועו, מעולם לא חשב כי יבלה שעות רבות כל כך בישיבות מטה, סיורים מקצועיים ועשייה ציבורית. היותו מחזיק תיק הבריאות בעיר – שמרגע פרוץ הנגיף הייתה לסמל קורבנות ההסתה התקשורתית, כביכול החרדים הם "מפיצי מגיפות" – דרש ממנו לא מעט.

בערב יום כיפור, רגע לפני סעודת המפסקת, היה זה ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, שראה בעיר החרדית בגוש דן כיעד אסטרטגי שתפקודו במשבר הקורונה עשוי להשליך מיידית על המגזר החרדי כולו.

כהן הגיע לסדרת ישיבות ודיונים בבניין העירייה ובמשל"ט הקורונה, כאשר הפעם, בהיעדר ראש העיר המבודד, הוטל על מורגנשטרן גם כובע ניהול התדרוך בשטח. יחד איתו היה בשטח ראש החמ"ל העירוני אריק אדלר, כאשר ראש העיר רובינשטיין משתתף בדיונים מרחוק, באמצעות 'זום'.

בראיון ל'בחזית', מתייחס מורגנשטרן לישיבות הרבות עם גורמי המשטרה וטוען בכל תוקף כי אין מדובר אך ורק בישיבות וסיורים שנועדו למצלמה בלבד. לדבריו, המשטרה צפויה להגביר משמעותית את האכיפה בעיר – לכלל הציבור ובלי ויתורים.

"ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הודיע לנו בצורה נחרצת ובאופן חד משמעי כי בכוונת המשטרה לאכוף באופן נחרץ ונוקשה את תקנות הקורונה", אומר עו"ד משה מורגנשטרן ל'בחזית'. "בניגוד לפעמים קודמות, הפעם המשטרה תהיה פחות מסבירת פנים בבואה ותאכוף את תקנות הקורונה, לרבות באירוע שמחות בית השואבה, ככל שיתקיימו כאלו".

מורגנשטרן מציין, כי העירייה פועלת יד ביד עם המשטרה, כאשר המשטרה מופקדת על האכיפה, והעירייה אמונה על מערך ההסברה המקיף (כמו גם על נושאים רבים אחרים, כגון פינויים למלוניות) לרבות פניות למרנן ורבנן גדולי ישראל.

ל'בחזית' נודע, כי במהלך ישיבה שהתקיימה הבוקר בעירייה, בה השתתף בין היתר מפקד תחנת משטרת בני ברק, סנ"צ יאיר ויצנברג, הוא אמר למשתתפים בישיבה: "אנחנו לא נלחמים נגדכם אלא נלחמים איתכם ביחד אתכם כנגד הנגיף, והמלחמה בנגיף תהיה בכל הכוח ובכל העצמה ובצורה מאוד משמעותית בימי חול המועד".

אחוז הנפטרים ביחס לכמות החולים בבני ברק, נמוך משמעותית לעומת ערים אחרות. כך גם כמות המאושפזים מתוך כ-5,000 חולים פעילים כיום בבני ברק, רק 40 מאושפזים במחלקות קורונה בבתי החולים.

"החשש הגדול והמשמעותי של המדינה, הוא מפני אובדן שליטה על מחלקות הקורונה, בשל הצורך במיטות אשפוז רבות יותר מהקיים", אומר מורגנשטרן. "דווקא בהקשר הזה, העיר בני ברק לא מעיקה על מחלקות הקורונה, כי ברוך השם אין לנו הרבה מאושפזים".

"גיל התחלואה הממוצע בחודש ספטמבר היה 24 ורוב החולים היו צעירים. בימים האחרונים הצטרפו מבוגרים רבים למעגל התחלואה, וככל והמגמה תימשך אנו עשויים להגיע חלילה לתרחיש של אסון ממש", מזהיר עו"ד משה מורגנשטרן, תוך שהוא מבקש מהציבור "להיענות להנחיות הריחוק ואף להחמיר מעבר להנחיות המחויבות על פי חוק, להחמיר מאוד ב"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" קריאה זו הינה לכלל הציבור, ולציבור המבוגר על אחת כמה וכמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים