שיתוף
תגובות
דעות » האם אנחנו בדרך לגל חדש?
אפקט קורונה
איך ייתכן שמניית טסלה יותר מהכפילה את עצמה תוך תקופה קצרה, ואיך זה קשור לאפליקציית המסחר שהפכה לטרנדית בצל הקורונה? • דניאל שבקס בטור מקצועי למנויי 'בחזית'
דניאל שבקס | צילום: באדיבות המצלם

ב-15 ביולי פרסמה הבורסה לניירות ערך שהציבור מסתער על המניות בבורסה. מספר חשבונות המסחר החדשים זינק בכ-60% בחודשים שמתחילת 2020 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כ-77,000 חשבונות חדשים נפתחו על ידי הציבור.

המשבר הביא עודף זמן וחיפוש אחר השלמת הכנסה, מה שגרם להתעניינות בבורסה לזנק. מי שנכנס בתקופה הזו הרוויח – וכמובן שזה ממשיך ומתדלק את ההצטרפות למסחר בשוק ההון.

אלא שהזינוק המשמח לכאורה, הוא גם הסיבה לדאגה. בעוד המשקיעים המקצועיים מנתחים ובוחנים כל חברה (מניה) לפני שהם נכנסים להשקעה בה, שאר האנשים הם לא ממש משקיעים אלא מהמרים.

דוגמה לכך ניתן לראות במניית יצרנית הרכבים האוטונומיים טסלה, שרק השבוע, ביום מסחר תנודתי במיוחד, הצטרפו 40,000 סוחרים המשתמשים באפליקציית רובין הוד למחזיקי מנייתה. המסחר במנייה התחיל בעלייה חזקה של 16% – והסתיים בירידה של 3%.

אלה מספרים שמציגים תנודתיות גבוהה והשינויים לא נובעים בגלל שינוי בכמות המכירות או פיתוח נוסף, וגם לא ניתוח אמיתי של פוטנציאל. מאז ה-1 במאי, אז צייץ אלון מאסק ש: "Tesla stock price is too high" ("מחיר המניה של טסלה גבוה מדי"), המניה יותר מהכפילה את עצמה.

מניות שעולות בקצב כזה ומכפילות את עצמן תוך כמה חודשים, כנראה שלא יחזיקו מעמד לאורך זמן במחיר כל כך גבוה, וברגע שהמחיר קצת יכנס לשפיות יתכן ונראה גל חדש… גל של אנשים שחשבו שהם משקיעים, אבל התסמינים מעידים שהם בעצם מהמרים.

דניאל שבקס הוא מנהל החטיבה הפיננסית ב’הירשוביץ פתרונות’. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים