שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » האם אפשר לקדם אתרים אורגני באופן עצמאי?
להיות בראש
עסק שלא נמצא באינטרנט, מפספס לקוחות רבים וגם עלול להיתפס כמעט מיושן. אך נכון לכתיבת מילים אלו, אנו נתונים לאחת מן התקופות המאתגרות ביותר עבור עסקים
האם אפשר לקדם אתר באופן עצמאי? | צילום: pixabay

זה לא חדש שעסק שלא נמצא באינטרנט, מפספס לקוחות רבים וגם עלול להיתפס כמעט מיושן. אך נכון לכתיבת מילים אלו, אנו נתונים לאחת מן התקופות המאתגרות ביותר עבור עסקים גדולים וקטנים כאחד.

רבות עוד ידובר על הקורונה, ומה שבטוח הוא, שהיא רק האיצה את התהליך שכולנו כבר חשבנו שנמצא מאחורינו: המעבר של עסקים אל עבר הזירה האינטרנטית.

ישנם אפיקים רבים דרכם עסק יכול לקבל פניות חדשות לרבות שיווק ברשתות חברתיות, פרסום כתבות ממומנות וכן קידום אורגני וממומן של אתרים כך שיופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל עבור גולשים רלוונטיים.
במאמר הבא נתרכז דווקא בנושא קידום האתרים, ובדגש על SEO; נבין מהו קידום אורגני, מה ההבדלים בינו לבין קידום ממומן, כיצד עובד ההיגיון של קידום אורגני ומה עלינו לעשות כדי בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

ההבדל בין קידום אורגני לממומן

גוגל, ובכלל מנועי החיפוש, הם דרך נהדרת לפגוש בקהלים רלוונטיים שעשויים להפוך ללקוחות משלמים.

השיטה הקלאסית שבה נדון היא פשוטה וקלה: גולש מקליד שאילתת חיפוש שרלוונטית לשירות שהוא מחפש, נניח "מנעולן בחיפה", ומיד מופיעות לו אפשרויות של אתרים שונים של עסקים שונים המציעים את השירות המדובר. הגולש מצא את מה שחיפש, ועכשיו הוא מתחיל לבדוק וקרוב לוודאי שישאיר פניה לעסק או כמה עסקים במקביל, כדי לקבל הצעת מחיר.

מה שהגולש רואה בתוצאות החיפוש של גוגל, הוא שני אפיקים:

  • קידום ממומן – שלוש עד ארבע המודעות הראשונות הן מודעות ממומנות וכמובן שלוש עד ארבע המודעות שבתחתית עמוד תוצאות החיפוש. כלומר אנחנו פותחים מערכת לקמפיינים ממומנים, יוצרים מודעות פרסומיות ואומרים לגוגל באילו מילות חיפוש אנחנו רוצים להופיע. התשלום שלנו הוא עבור כל הקלקה על מודעה, כשהמחיר להקלקה נגזר מהעלות של מילת המפתח. העלויות משתנות בהתאם לתחרות. נניח עורך דין פלילי, עלות הקלקה היא 120 שקלים, ואילו עלות להקלקה על בידה לאסלה היא 3 שקלים בלבד.
  • קידום אורגני – ממש מתחת למודעות הממומנות העליונות, מופיעות לנו עשר תוצאות של אתרים שונים שמופיעים באופן טבעי בעמוד הראשון. כלומר גוגל בחרו אותם באופן טבעי, וראו בהם כרלוונטיים מספיק לגולש, כדי שיופיעו בעמוד הראשון. כאן אין שום תשלום או תלות במערכת לקמפיינים ממומנים.

היתרונות והחסרונות של כל אפיק

קידום ממומן הוא מידי. אנחנו עכשיו מפעילים את המערכת לקמפיינים ממומנים, ועכשיו מתחילים להופיע בעמוד הראשון. עם זאת יש תשלום בלתי מבוטל עבור גוגל, וכאמור יש מילות חיפוש שנחשבות למאוד תחרותיות ומאוד יקרות.

קידום אורגני הוא לטווח ארוך. כלומר, אנחנו לא מופיעים באופן מידי בעמוד הראשון, ועלינו לשכנע את מנועי החיפוש למה דווקא לאתר שלנו מגיע להיות בעשירייה הפותחת, וכל שכן בשלישייה העליונה. מדובר בסדרה של פעולות שיכולות להתבצע על פני חודשים, ולעתים אפילו שנה ומעלה. החיסרון הוא כאמור הזמן, לא כל העסקים יכולים להשקיע הון כדי להמתין לתוצאות, והיתרון הוא שבשלב מתקדם לא נהיה תלויים באפיק הממומן, וכן גולשים רואים באתרים שמופיעים בצורה טבעית, כאמינים יותר.

אז איך מקדמים אתר לבד?

כאן תוכלו למצוא מדריך קצרצר שמסביר כיצד לקדם אתרים אורגני באופן עצמאי, ולחסוך לעצמכם לפחות בשלב הראשוני, את התשלום עבור מקדם אתרים.

אתר

הדבר הראשון שאתם צריכים הוא כמובן אתר! לא ניתן לקדם דפי נחיתה שמבוססים על עמוד אחד, ועלינו לקדם אתר אינטרנט עם דומיין משלו.

הסיבה: כל מילה שנרצה לקדם אורגנית, מוכרחה לקבל עמוד משלה באתר. אז נניח "מנעולן בחיפה" יקבל עמוד משלו, ומנגד "מנעולן בטירת הכרמל" יקבל גם הוא עמוד משלו. אמנם אלו שני אזורים סמוכים, אבל כל ביטוי כזה הוא ביטוי בפני עצמו שמקבל עמוד משלו.

מילות מפתח

ואחרי שביססנו את ההיגיון הזה, הדבר הבא שעלינו לעשות הוא מחקר מילות מפתח מקיף שיאפשר לנו לגבש בנק מטרות.

חשוב תמיד לזכור שבגוגל אנחנו מקדמים שאילתות חיפוש, ולכן צריך להקדיש מחשבה ולבחון מה הגולשים מחפשים, ובמה כדאי שנופיע להם.

למשל מנעולן בעיר X, זה משהו שגולש באותה עיר עשוי להקליד, ואם הוא ימצא אותנו אז סביר שהוא ישאיר פניה.

יש מגוון מערכות שמאפשרות לנו לבצע חקר מילות מפתח, והמערכת העיקרית היא "מתכנן מילות המפתח" של המערכת לקמפיינים ממומנים של גוגל. חשוב לדעת שהכלי מספק מידע מקיף רק אם יש לנו קמפיין ממומן באוויר, אז אפשר להרים קמפיין ב-20 שקלים ליום, רק בשביל שהכלי ייפתח. זה שווה את ההשקעה.

בכלי לתכנון מילות המפתח, תוכלו רשום את המילה, ולקבל מידע על ממוצע החיפושים החודשי. הכלי גם ייתן לכם המלצות על מילות מפתח נוספות.

עמוד תוכן לכל מילה

סיימתם לערוך מחקר מילות מפתח? מעולה! עכשיו בהתאם להיגיון שביססנו בנוגע לסעיף האתר, עלינו להקים עמוד עבור כל מילה שנרצה לקדם.

מומלץ להקפיד על יצירת עמודי תוכן באורך מינימלי של 250 מילה. שלבו את מילת המפתח בצורה טבעית בתוכן בין 3 ל-4 פעמים.

אם מדובר בתוכן ארוך יותר, אז אפשר גם לשלב את המילה גם עוד פעמיים-שלוש.

ביצוע התאמה של כל עמוד לקידום

מה שנקרא בשפה המקצועית "אופטימיזציה".

כל עמוד צריך לעבור התאמה שתקל על גוגל להבין את מילת המפתח שמקודמת בעמוד.

במסגרת מערכת התוכן של האתר שלכם, יש לכם אפשרות לערוך כל תוכן ולהתאים לו כותרת ותיאור, אותן כותרות ותיאורים שמופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל.

חפשו בעורך התוכן של העמוד שלכם, שני שדות שנמצאים תחת כותרת SEO, או כלי לקידום אתרים, אתם כבר תראו הכוונה, או תוכלו למצוא שפע של הדרכות באינטרנט בנושא.

בכותרת של העמוד עשו את התבנית הבאה: מילת המפתח לקידום | משפט שעושה חשק – שם המותג. אדגים את זה בפועל: מנעול בחיפה | שירות מידי 24 שעות ביממה – מקצועני המנעולנים.

מה עשינו פה? אותתנו לגוגל על מילת המפתח כבר בתחילת הכותרת של העמוד.

ועכשיו יש לנו את התיאור. בתיאור אפשר ללכת על יותר גישה חופשית, ורק הקפידו לשלב את מילת המפתח, וגם לעודד את הגולשים להקליק עליכם.

בניית קישורים חיצוניים

יש לכם אתר? יש לכם תוכן? אתם סגורים לגמרי על המילים שאתם רוצים להופיע?

עכשיו הגיע הזמן לחזק את האתר עם קישורים מבחוץ. ההיגיון בגדול הוא שאם אתר מסוים מקשר אל האתר שלכם, אז מנועי החיפוש מסיקים שהאתר המסוים הזה המליץ על האתר שלכם.

בניית קישורים צריכה להתבצע בצורה מדודה ונכונה. יש מקורות שונים שאפשר לקנות מהם קישורים כדי לחזק את האתר, ויש גם אפשרויות לשיתוף פעולה עם אתרים שונים.

הקפידו לבנות קישורים לכל העמודים שבאתר שלכם, והוציאו את הקישור מתוך טקסט בכתבה פרסומית. נניח דף מנעולן בחיפה, יקבל לינק יוצא מכתבה פרסומית והלינק יהיה על המילה מנעולן בחיפה. חשוב גם לגוון ובכתבה אחרת להוציא לינק על המילה מנעולנים בחיפה, או מנעולן מקצועי בעיר חיפה ועוד.

וזהו… לפחות בגדול

זה היה קידום אתרים אורגני על רגל אחת. יש עוד מגוון היבטים נוספים שחשוב לבצע, אך אם אנסה לתמצת את זה למדריך אחד קצרצר, זה בהחלט עונה על הבסיס החשוב ביותר.

לכל שאלה נוספת, התייעצות או קבלת פרטים על אפשרות לשירות, חפשו עופר אטלס בגוגל ובואו לבקר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים