שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » האם בחומש תקפו חיילים? או שדו"צ משקר
ההודעה וההכחשה
דו"צ פרסם אמש הודעה בה דווח על שני מקרי אלימות של תלמידי הישיבה נגד חיילים וערבים. בישיבת חומש מכחישים וטענים כי דו"צ משרת גורמים בממשלה
הכניסה לישוב חומש | צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

בתקופה האחרונה ניתן להבחין בניסיון של מספר מובילי דעת קהל ועיתונאים להשמיץ בכוח את תלמידי ישיבת חומש ואת מפעל ההתיישבות. מעצר הבחורים לפני שבוע ושחרורם לאחר מספר שעות, הראה כי גם גורמי האכיפה שותפים למאמץ להשמיץ את שמם של תלמידי הישיבה.

בהודעה שמפרסם דובר צה"ל אמש, מדווח על שני אירועי אלימות מצד תלמידי הישבה כלפי חיילים וערבים, שהתרחשו בשבוע האחרון סמוך לישיבת חומש.

בהודעת דו"צ סופר כי "במוצאי שבת, הגיע רכב ישראלי לחסם בקרבת המאחז, ממנו ירדו מספר ישראלים וזרקו אבנים לעבר רכבים פלסטינים. כוח שנכח במקום פעל על מנת לעצור זאת, ובמהלך פעילותם אזרח ישראלי תקף לוחם מהכוח".

"בנוסף, אמש (שני) בשעות הערב, רכב ישראלי פרץ חסם בקרבת המאחז ופגע ברגלו של קצין ובחייל צה"ל שאבטחו את האזור. הקצין ושני הלוחמים מהאירועים הנ״ל לא נזקקו לטיפול רפואי. המקרים הועברו להמשך טיפול משטרת ישראל".

בתגובה להודעת דובר צה"ל, ישיבת חומש מכחישה את הדברים מכל וכל ומאשימה את דובר צה"ל בשקרים: "דובר צה"ל משקר ביודעין במטרה לשרת את הממשלה בניסיון להשחיר את בחורי הישיבה ולהכשיר את הריסתה".

בישיבה קושרים את ההודעה הזו למבצע המעצרים שביצעה המשטרה לפני כשבוע וחצי. מבצע שהסתיים בשחרור גורף של כלל העצורים.

"לאחר שהתברר שהתמיכה הציבורית האדירה בחומש לא מאפשרת לממשלה להוציא לפועל את ההחלטה לגדוע את הישיבה בחומש" אומרים בישיבה "מנסים להשחיר אותנו ולסכסך בינינו לבין חיילי צה"ל. כך, הם חושבים למוסס את התמיכה בחומש ולהוציא לפועל את תוכנית ההרס שהונחה על השולחן לאחר רצח יהודה דימנטמן הי"ד".

בישיבה מספרים כי בימים האחרונים הונחו חיילי צה"ל להצר את צעדי בחורי הישיבה וזאת דווקא בשבוע בו התגברו תקיפות בקבוקי התבערה והאבנים על ידי הערבים בציר הגישה לחומש.

"בזמן בו טוענת הודעת דובר צה"ל לתקיפת ערבים, זרקו הערבים בקבוק תבערה לעבר אחד מרכבי הישיבה. הדיווח הועבר לצבא באופן מיידי!".

בישיבה מוסיפים כי ברור להם שמדובר בהנחייה ישירה מגורם בממשלה וקוראים לאגף הימני שבה להתעשת ולקיים את הבטחותיו למניעת הרס הישיבה. "כל הרצון ליצור חיכוך בין בחורי הישיבה ובין חיילי צה"ל הוא מכוער ועצוב" אומרים בישיבה ומוסיפים "לא די בכך ששולחים חיילים למשימת הרס הישיבה, גם מסכסכים אותם עם בחורי הישיבה ומשתמשים בהם ככלי משחק במטרה להשחיר את בחורי הישיבה".

בישיבה מצרפים סרטון מאמש בו נראים חיילי צה"ל מונעים הכנסת מים או סולר בכניסה לחומש. "אנחנו כאן 15 שנים ומאז הרצח של יהודה מתמודדים עם הניסיון לגדוע את הישיבה. הכנסת מים או סולר לחימום היא מינימום הכרחי לקיום הישיבה כפי שהובטח יותר מפעם אחת על ידי שקד ואורבך. אנו מצפים מהם לעצור את מסע שנאת החינם הזה!".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים