שיתוף
תגובות
כלכלה » קריירה » האם בקרוב תהנו מיום שבתון גם ביום ראשון?
סוף שבוע ארוך
ברקע הדיווחים על קידום מחודש של היוזמה, לפיה אחת לחודשיים יוגדר גם יום ראשון כיום שבתון, מביעים בהתאחדות התעשיינים התנגדות למהלך
יום שבתון. אילוסטרציה | צילום: Day2505, שאטרסטוק

התאחדות התעשיינים הודיעה כי היא מתנגדת ליוזמה שמוביל בימים אלה השר לענייני מודיעין אלי כהן, להחיל בישראל סוף שבוע ארוך, כך שאחת לחודשיים יוגדר יום ראשון ליום שבתון.

המהלך שמוביל השר כהן, ששימש בעבר שר כלכלה, אינו חדש. למעשה, מדובר במהלך שקידם כהן לפני מספר שנים, עת כיהן כיו"ר ועדת הרפורמות של הכנסת. בזמנו נעצרה החקיקה בשל התנגדותו ההחלטית של מי שהיה אז יו"ר ההסתדרות ומשמש כיום שר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן.

בשונה מעמדתו של ניסנקורן בזמן שעמד בראשות ההסתדרות, היו"ר הנוכחי, ארנון בר דוד, תומך ביוזמה – מה שעשוי לסייע לכהן לקדם ואף להעביר את היוזמה בחקיקה.

דבר קידום היוזמה מחדש נחשף הבוקר ב'ממון', כאשר על פי הדיווח, בנוסף להסתדרות זוכה היוזמה גם לתמיכת ארגוני המלונאים, המסעדנים ובעלי החנויות שמקווים כי ההצעה תוביל לגידול במחזור המכירות ביום החופשי.

עוד דווח, כי ההצעה זכתה גם לתמיכה מצד ארגונים דתיים, מאחר ולראשונה יתאפשר לציבור שומרי השבת להנות מהיום החופשי שאינו שבת.

יוזמי הרפורמה טוענים כי צמצום מספר שעות העבודה החודשיות ייצור ביקוש גדול יותר לעבודה ותצמצם את האבטלה. מספר השעות כבר קוצץ בכנסת האחרונה מ-43 שעות עבודה שבועיות ל-42, אך היא עדיין מעל לממוצע במדינות ה- OECD. בנוסף, טוענים היוזמים כי יום השבון יגדיל את הצריכה ויפעל לטובת בעלי העסקים.

אלא שכאמור, מי שעדיין מתנגדים להצעה הם התעשיינים. בהודעה שפרסמה היום התאחדות התעשיינים, היא נימקה את התנגדותה בנתונים שמצאה במחקר שערכה, לפיו תוספת העלות המשקית נטו, בניכוי התועלת, נאמדת בכ-9-10.5 מיליארד שקל בשנה.

המחקר שערכה ההתאחדות חישב את עלות יום העבודה למעסיק, לרבות עלויות סוציאליות בחלוקה למגזר עסקי וציבורי, תוך התייחסות למספר השכירים במגזר העסקי הצפויים להיות מועסקים ביום השבתון ובתמורה יהיו זכאים לתוספת שכר. המחקר שקלל גם את היקף המועסקים בחישוב שכר שעתי או חודשי. נתוני המחקר מבוססים על האפשרות כי יום השבתון יכלול את כל הענפים במשק.

עם זאת, ציינו בהתאחדות התעשיינים כי ענפי התיירות והקמעונאות אכן צפויים להרוויח מאישורה של היוזמה, כאשר הכנסות ענפים אלו צפויות לגדול בשנה ב-כחצי מיליארד שקלים. זאת, בהנחה ששיעור הצריכה הפרטית בענפי התיירות והקמעונאות תזנק ביום השבתון ב-30%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים