שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » האם גנץ אכן יזכה לעבור לבלפור?
הפרשנים חלוקים
האם בני גנץ אכן עשה את עסקת חייו, האם בנימין נתניהו אכן יפנה עבורו את מקומו בבוא הזמן, או שמא יהיו אלו ראשי בלוק הימין שיפרשו מהממשלה בתום כהונתו? • בשיחה עם 'בחזית' פורש האסטרטג רוני רימון את שלל התרחישים
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

בעוד רוב הפרשנים הפוליטיים סבורים כי ברגע האמת, נתניהו כמו נתניהו, כבר יגבש לעצמו את הלוליינות המשפטית שתהתל בגנץ ותותיר אותו קירח מכל צדדיו, הרי שבשיחה עם 'בחזית' מביע היועץ הפוליטי לשעבר והאסטרטג רוני רימון ביטחון בסבירות גבוהה כי הפעם כיסה את עצמו גנץ מכל היבטיו.

"אף שנכון שאין הסכם שאינו ניתן להפרה ובמיוחד לא הסכמים פוליטיים כפי שבית המשפט כבר קבע בעבר שאין לכך תוקף כל משפטי, הרי שמקריאת ההסכם נראה כי עדיין מדובר בהסכם יותר רציני מהסכמים שנחתמו בעבר. אך כמובן שרק העתיד יודע מה הוא צופן לנו", אומר רימון ל'בחזית'.

עם זאת, למרות מצב החירום הלאומי, קשה שלא לתהות כיצד יצדיק גנץ בפני בוחריו, חדורי מטרת ה"רק לא ביבי", את התגמשויותיו בנושאי הדגל שהציב כיעד לשינוי במערכת הבחירות האחרונה. השאלה המתבקשת היא, אם בסיפוח ובנושאי דת 'התקפל' גנץ, במה הוא כן מפצה את בוחריו. או שמא הוא בכלל טומן מלכודת דבש לחרדים?

"מצביעי גנץ, בשונה מתומכיו של לפיד, הנושאים המשפטיים מטרידים את שלוותם יותר מהמאבקים בנושאי דת", מסביר רימון ל'בחזית'. "מבחינתם, אם בכניסתו לממשלה חסם גנץ אפשרות לחקיקה שתצמצם את כוחו של בית המשפט, די להם בכך. מה גם, שמבחינתם עצם הקפאת המצב בנושאי דת מספקת אותם", הוא משיב.

באשר למפלגת ימינה, מציין רימון כי לא ניתן להשוות את הנאמנות שהופגנה לנתניהו מצד החרדים לזו שהופגנה מימינה. "החרדים לאורך כל הדרך הלכו עם נתניהו בעיניים עיוורות וקודם כל צעקו 'נעשה' ורק לאחריו 'ונשמע'. בימינה מנגד, לא הפסיקו בניסיונותיהם לאתגר את מפלגת השלטון בתוככי הבייס".

"בפוליטיקה השאלה היא כמה כח אתה מחזיק ביד. לחרדים אין יומרה להפוך לאלטרנטיבה שלטונית, לבנט ושקד בהחלט", מסביר רימון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים