שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » בלחץ משרד החוץ: דובאי תישאר ירוקה
בניגוד לתחזיות
שר החוץ אשכנזי ושר הבריאות אדלשטיין שוחחו והחליטו כי נכון לעכשיו איחוד האמירויות לא תהפוך למדינה אדומה • השניים סיכמו כי לא תיעשה הכרה כזו בהמשך ללא אישור
אי הדקל בדובאי | צילום: Andrey_Popov, שאטרסטוק

דובאי ממשיכה לייצר כותרות, לאחר שהשבוע עוכבו ישראלים רבים בכניסה לשדה התעופה, עד שנמצא האישור המיוחל שהתקבל רק לאחר התערבות דרגים גבוהים במשרד החוץ. בנוסף, פורסם כי עד שלא יוסדר נושא הפטור מויזות, ייאלצו הנוסעים לשלם 90$ עבור ויזה אלקטרונית, כשהם נדרשים למלא את פרטיהם עד 96 שעות קודם הטיסה.

כעת קמה לה סאגה חדשה סביב הפיכתה של דובאי ל'אדומה' או השארתה ירוקה. זאת, בעקבות ייבוא תחלואה משם, לטענת גורמים במשרד הבריאות.

אז האם אכן איחוד האמירויות תהפוך למדינה אדומה ב-17 בדצמבר? בשעה האחרונה נראה כי לאור לחצים אדירים ממשרד החוץ ומחברות התעופה דובאי צפויה להישאר ירוקה. זאת, בניגוד למה שנענו שואלים במוקד הוואטצאפ של 'קול הבריאות' "איחוד האמירויות תהפוך למדינה אדומה יחד עם פינלנד ואורוגוואי ב-17 בדצמבר".

גורמים במשרד החוץ מסרו כי משרד החוץ הטיל וטו על בקשת משרד הבריאות להכריז על איחוד האמירויות כמדינה אדומה וזאת מחשש שהכרזה כזו תביא למשבר מדיני. החלטה זאת באה בעקבות שיחת טלפון שהתקיימה הבוקר בין שר החוץ אשכנזי לשר הבריאות אדלשטיין בנושא ההכרזה על איחוד האמירויות כמדינה אדומה. כאשר הוחלט כי גם בעתיד לא תתקבל החלטה כזו ללא אישור משרד החוץ וזאת בשל הרגישות המדינית.

כידוע, הנוסעים לאיחוד האמירויות נדרשים לבצע בדיקות קורונה לפני הטיסה ובדיקה נוספת עם הנחיתה בדובאי. בשל כך, לא ברור מה הסיכוי של הנוסעים להידבק, מאחר ולפי נתוני ה-Worldmeter המפרסם את נתוני התחלואה במדינות השונות, בשעה שבישראל מספר הנדבקים עד כה מסתכם בכ-350 אלף איש, באיחוד האמירויות מספר הנדבקים עומד על 178 אלף. כאשר באיחוד האמירויות יש כ-10 מיליון תושבים.

היום דווח כי בשבוע האחרון נחתו בארץ 27 טיסות שעליהן היו מאומתים לקורונה – בכל אחת מהטיסות התגלו 1-2 מאומתים. מאמצע חודש נובמבר נכנסו לישראל 29 מאומתים שחזרו מטורקיה, 24 מאומתים שחזרו מארה"ב, 23 מאומתים ששבו מאוקראינה, ורק 13 מאומתים שבו מאיחוד האמירויות.

כזכור, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס הציעה לבטל הכרזה על מדינות ירוקות (עם נתוני תחלואה נמוכים בקורונה), והפיכת כל מדינות העולם לאדומות. "חשוב לבטל כבר עכשיו את הנושא של מדינות ירוקות", ציינה ד"ר אלרעי פרייס בתכתובת פנימית.

"עם המצב הקיים אין לנו אפשרות להכניס לכאן תחלואה מיובאת. לפי הנתונים יש לא מעט ייבוא בתחלואה ממדינות ירוקות והם אפילו לא נדרשים לבידוד. זה מחייב שינוי גישה", אמרה פרייס, אך הצעתה לא התקבלה לבסוף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים