שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » האם החיסון מפני נגיף הקורונה באמת בטוח?
הנתונים נחשפים
משרד הבריאות מפרסם את עיקרי הנתונים שעלו ממעקב אחר המתחסנים מפני נגיף הקורונה • ומה רמת תופעות הלוואי בחיסון הבוסטר?
חיסון לקורונה | צילום: vextor studio, שאטרסטוק

בהודעה שפורסמה היום על ידי משרד הבריאות נחשפים לראשונה נתוני הבטיחות של חיסון הקורונה, שהם למעשה סקירה של תופעות הלוואי שדווחו על ידי המתחסנים.

בהודעה נכתב, כי משרד הבריאות עוקב, מנטר ואוסף באופן שיטתי מידע על תופעות הלוואי המדווחות לאחר החיסונים, ותוצאות המעקב הזה הולמות באופן חד משמעי את קביעת הגופים המדעיים והרפואיים המובילים בעולם, לפיו החיסונים הינם בטוחים ויעילים ותופעות הלוואי, אם ישנן, לרוב קלות וחולפות.

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי מנת החיסון השלישית מלווה בשיעור קטן יותר של תופעות מדווחות (למשל עייפות, חולשה, כאב מקומי באזור הזריקה) לעומת המנות הקודמות. מספר התופעות המשמעותיות שנצפו בחיסון השלישי הסתכם ב-19 בלבד (בחלקם עדיין נבדק הקשר לחיסון), מתוך כ-3.2 מיליון מתחסנים בחיסון שלישי.

עוד עולה מהנתונים, כי נכון ל-25.09.21 דווחו 11 מקרים בגיל 12-15, מתוך 331,538 (שיעור אפסי) מתחסנים במנה ראשונה ו-255,444 (שיעור אפסי – 0.00043%) מתחסנים במנה השנייה. "מכאן עולה שמדובר בתופעה נדירה ביותר , וגם היא חולפת לרוב אחרי זמן קצר. חשוב לציין שהסיכון למיוקרדיטיס כתוצאה מקורונה גבוה בהרבה בהשוואה לסיכון כתוצאה מהחיסון".

על אף האיסוף השיטתי על דיווחים, המשרד מניח שקיים תת- דיווח של תופעות קלות במיוחד, אשר לא פוגעות בשגרת החיים ולא מצריכות מעקב רפואי.

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. ממש לא נכון. נהפוך הוא. אצלי שתי הזריקות עברו בקלות רבה מאוד, וללא כל קושי מיוחד. המכה הקשה הגיעה בזריקה השלישית: החלק הקל יחסית היה חום גבוה וצמרמורות למשך קצת יותר מיממה, מלווה בבחילות כמו בהריון. אבל החלק הנורא מכל, שלמשך חודש שלם, חוץ מכך שהייתה עייפות רבה מאוד וקושי רב לתפקד, היד עם הזריקה התנפחה מאוד, האדימה, כאבה, והייתה תחושה כאילו יש אינפקציה בכל היד. אבל, לא רק מקום ההזרקה התנפח+ האדים +וכאב מאוד למשך חודש שלם, אלא, שגם כל אלה התפשטו גם אל הצד השני של היד והמשיכו להתפשט אל בית השחי וגם לבית החזה הקרוב לבית השחי. בתוך בית השחי התנפחה נפיחות ענקית, בולטת החוצה כמו אבן גדולה מתחת לעור, וכואבת מאוד מאוד, וקשה כמו אבן, כך שלא ניתן להצמיד את היד לצד הגוף במשך חודש ימים. ועכשיו, אחרי חודשיים בערך, עדיין נותרו כאבים בבית השחי, אבל פחותים באופן יחסי. ובנוסף לכל זה, סממניה של מחלה אוטואימונית שהייתה לי בעבר ונמצאת כבר במשך שנים ברמיסיה החלה להתעורר ולתת את אותותיה, אבל, עם הזמן נראה שייתכן שזה אולי מתחיל לשכוך. עוד לא ברור לחלוטין. בקיצור, פחד אלוהים. הזריקה השלישית על הפנים.

    1. ה' יציל אותנו משמד בוודאי
      מסכן מי שצועד בעולם לבד ובלי דעת גדולי ישראל וכדי להצדיק את זה ממציא תירוצים וגיבובי שקרים גם על הרבנים,
      כמה זכויות יש לו שה' יציל אותו?
      גם כשמתחסנים, זו השתדלות נצרכת עפ"י גדולי ישראל ובכל מקרה אם ה' לא ישמור עיר, שווא שקד שומר
      אבל חייב להתחסן.
      אנחנו שאלנו את הרב קנייבסקי שליט"א בעצמנו ובלי מתווכים.
      מספיק עם הפייק של כל המטורפים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים