שיתוף
תגובות
צרכנות » האם הקורונה תותיר חותם על ענף החתונות?
הערכה
בימים האחרונים דווח על יוזמות שעלו על ידי מספר ארגונים המבקשים לאמץ כל אחד 'מודל' משלו בכדי לסייע למחותנים ולהקל מעליהם את העול המעיק בעת שמחת צאצאיהם • 'בחזית' עושה סדר ומביא את כל הפרטים
אירוע באוויר הפתוח | צילום: mambographer, שאטרסטוק

מזה שבועות אחדים פועלים עסקנים מקרב החסידויות הגדולות בניסיון לאמץ מודל כלכלי שיאפשר להורים להשיא בכבוד את צאצאיהם, עם מקסימום שמחה ועם מינימום הוצאה וכאבי לב.

מתברר, כי מגבלות הקורונה ו'חתונות הרחוב' שהתקיימו בחצרות הבניינים ובאולמות הסמינרים במהלך תקופה זו תחת המגבלות המחמירות, הצליחו לעורר את מודעות הציבור ולגרום לו לעשות 'חושבים' פעם נוספת על ההוצאה היקרה והמיותרת שמביאה עמה כל שמחה וחתונה, כאשר הציבור למעשה הבין כי השמחה יכולה לפרוץ גבולות ולהסב אושר, נחת רוח וסיפוק עצום לזוג המאושר, גם כאשר השמחה הגדולה תיערך לאו דווקא באולם רחב ידיים, עם בר עשיר ומפואר ותזמורת בעלת 5 נגנים ואף 6 ו7 נגנים.

בשבוע האחרון דווח כי מספר נציגי חסידויות מרכזיות התכנסו לערב מיוחד במהלכו הוקרן מצגת שביקשה לשווק תכנית מהפכנית בכל הקשור להוזלת ערב החתונה עצמה, שכידוע יכולה להגיע לסכומים מרקיעים שחקים. במקביל, דווח על ארגונים ועסקנים נוספים המציעים מגוון דרכים באמצעותם יביאו את הציבור לשתף פעולה עם המיזם המהפכני שתכליתו שבירת מוסכמות חברתית לצד שינוי תפיסה מהותי כולל.

נעשה סדר בדברים:

על פניו קיימים כיום בשוק 3 ארגונים/מיזמים הפועלים להוזיל את העלויות מכיסם של המחותנים. 1. ארגון 'הגפן' בראשות הגאון הרב חיים שמרלר. כשמטרת המיזם, הוזלת ליל החתונה למינימום. 2. 'ארגון קופות הצדקה בארץ'. ארגון זה מבקש להציע למחותנים הלוואות ענק מסובסדות באמצעות קופות הצדקה, מדובר בהלוואות השוות לכל כיס לצד סבסוד מוצרים. 3. 'ארגון באלבאטיש', המציע התאמה אישית לבעלי השמחה תוך ליווי אישי החל משבירת הצלחת ועד ליל החתונה.

שמוליק בוקסבוים מארגון "באלבאטיש" אומר ל"בחזית", כי "הקורונה העמידה אל מול הציבור מראה, ואמירה חד משמעית: אפשר לחסוך בהוצאות למינימום, ועדיין השמחה תהיה בתכלית השלימות ולא תיפול מרמות השמחה המוכרות לנו עד היום. ההבדל היחיד הוא, שלא רק החתן והכלה ירגישו בעננים, אלא גם המחותנים". עם זאת שמוליק אינו מיתמם ומציג תרחיש מפוכח: "לצערי, אין איש שיווק אחד, שסבור, כי על אף המשוב החם והאוהד שמתקבל מהציבור בנושא זה והדחיפה להציג תכנית מהפכנית, שהמודל החסכוני של 'חתונות הקורונה', כאן כדי להישאר".

"ביום שאחרי, ברגע שהאולמות המוכרים יפתחו מחדש את ההרשמה, כל אלו שמעודדים אותנו והתכניות שלנו מותאמות עבורם כמו כפפה ליד, יעוטו לעבר האולם וימהרו לסגור תאריך".

לדבריו, "הפתרון והחזון עליו אנו שוקדים בימים אלו, הוא לאתר את המשקיע המיוחל, לבנות כמה אולמות ובכך לשבור את השוק. עד אז אנחנו קוראים לציבור, חסכו בדמים תרתי משמע, אפשר לקיים את החתונות באולמות בתי הספר והסמינרים, כפי שרבים נוהגים בימים אלו. ראינו את עוצמות השמחה האדירות שנחוו שם".

על העובדה שישנם ארגונים לא מעטים הפועלים להוזיל את סל האירועים, אומר בוקסבוים, כי "היתרון שלנו כארגון הוא, שאנחנו לא מבקשים לחנך את הציבור, אלא לעזור לו, תוך שיתוף פעולה בין קהילות וארגונים." לדבריו, "אנחנו מבקשים להעתיק מודלים שכבר קיימים בארה"ב ומוכיחים את עצמם יפה מאוד, ולייבא אותם ארצה תוך התאמה לתנאי האקלים בארץ". הוא מסכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים