שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » האם טראמפ לא שילם מס של מיליוני דולרים?
אמריקה סוערת
הניו יורק טיימס חשף כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ העלים מס של עשרות מיליוני דולרים במשך שנים רבות, תוך דיווחים כוזבים על הפסדים של חברותיו בכדי להתחמק מחבות המס
דונלד טראמפ | צילום: Evan El-Amin, שאטרסטוק

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיב היום לתחקיר ה'ניו יורק טיימס', לפיו לא שילם מס הכנסה במשך שנים ארוכות, ואמר כי שילם מיליוני דולרים במסים, אך היה זכאי להטבות. הוא גם הכחיש את הדיווח לפיו סבל מהפסדים ומחובות גדולים. את הדברים אמר טראמפ במהלך העימות הראשון מול המועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן.

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, תקפה אתמול את הנשיא טראמפ. זאת, בעקבות הדיווח שחשף כי טראמפ לא שילם מס הכנסה פדרלי בעשר מתוך 15 השנים האחרונות, וכי יש לו חובות והלוואות בסך של מאות מיליוני דולרים. "בעיניי זו שאלה של ביטחון לאומי", אמרה פלוסי.

הדיווח על החזרי המס של טראמפ פורסם השבוע בניו יורק טיימס. לפי העיתון, טראמפ שילם מסים בסך 750 דולר בלבד בשנה בה נבחר לנשיאות, 2016, וכן בזו שאחריה. הדו"ח מצייר תמונה לפיה חלק מעסקיו של איל הנדל"ן ספגו הפסדים של מיליונים, בעוד בקמפיין הבחירות טראמפ התהדר בשגשוג חברותיו.

טראמפ הצהיר בתגובה, כי מדובר בחדשות כזב. "למעשה שילמתי מס, ואתם תראו זאת ברגע שהוא יחזור. הדו"חות נמצאים תחת ביקורת, הם כך כבר תקופה ארוכה. שירות הכנסות הפנים לא מתייחס אליי יפה". גם ארגון טראמפ הכחיש את הדיווח: "רוב העובדות המופיעות בדוח, אם לא כולן, לא מדויקות. במהלך העשור האחרון, טראמפ שילם עשרות מיליוני דולרים במסים אישיים לממשלה".

בתחקיר הניו יורק טיימס נחשף עוד, כי מרבית מעסקיו של הנשיא – כגון מסלולי הגולף והמלונות – מדווחים על הפסדים של מיליוני דולרים לפחות, שנה אחר שנה, באופן שמסייע לו להפחית את חבות המס. בנוסף, על פי הדיווח, כמה מאנשי העסקים של טראמפ קיבלו כסף מגורמים זרים וקבוצות אינטרסים. עוד נחשף, כי על אף ההפסדים שהכריז עליהם, טראמפ נהנה מחיי יוקרה, כשהוא מכניס את מטוסיו, המעונות בהם הוא מחזיק, מגרשי הגולף ועוד – כהוצאות עסקיות.

טראמפ הוא הנשיא האמריקני הראשון מאז שנות השבעים שלא הפך את החזרי המס שלו לפומביים. זהו מהלך שאינו נדרש בחוק, אך סירובו של טראמפ לחשוף מסמכים הנוגעים להונו ולעסקיו – מציב בפניו אתגרים משפטיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים