שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » האם יהדות התורה תתמוך בתוכנית הסיפוח?
הרבנים יחליטו
בעוד מועד החלת הריבונות מתקרב, במפלגות החרדיות שלרוב מתחמקים מהכרעות בשאלות מדיניות, מבינים כי יידרשו גם הם לקבלת החלטה אסטרטגית בהקדם
נתניהו וטראמפ בהכרזה על הריבונות | צילום: הבית הלבן

בעוד המערכת הפוליטית נכנסת לתזזית בהתקרב מועד החלת הריבונות בשטחי יו"ש והגדה, כאשר חילוקי הדעות בתוך מחנה הימין, שבאים לידי ביטוי בקמפיין הנגטיבי של מועצת יש"ע נגד ראש הממשלה נתניהו, מהדהד מבעד לשלטי החוצות הענקיים באזור ירושלים, מסתבר שגם לנציגות החרדית יש מה לומר בענין.

היה זה חבר הכנסת מאיר פרוש, המזוהה זה שנים רבות עם ההתיישבות ביהודה ושומרון, שבראיון לעיתון הבית 'המבשר' יצא נגד תכנית הסיפוח של האמריקנים, כשהוא חורג מהכלל הבלתי כתוב של חבריו לסיעה ולפיו אין תוקפים ראש ממשלה מהקואליציה.

פרוש, שנפגש עם תושבים מישובים האמורים על פי מתווה טראמפ להישאר כמובלעות בתוך השטח הפלסטיני, הביע חשש מפני יישום התכנית ובלוליינות מילולית מעוררת השתאות אף הצליח להשוות בין יישום התכנית להחלת הריבונות לסגר הקורונה שהוטל על העיר בני ברק. "יש דיבורים על ויתור של חלקי ארץ ישראל", אמר פרוש. "הדבר גורם לכאב רב והזכיר שכולנו הזדעקנו כאשר נודע שהכריזו סגר על שכונות מהמגזר החרדי, אותם היישובים ביו"ש שיהיו מובלעות בתוך השטח הפלסטיני, ירגישו פי כמה וכמה קשה וגרוע יותר מאשר אותם שכונות חרדיות שהיו בסגר בתקופת הקורונה".

אלא שבסביבת ליצמן מיהרו להגיב לדברים ולשגר הודעת הבהרה ולפיו, "עמדת 'יהדות התורה' לגבי תכנית הסיפוח והחלת ריבונות, תוכרע אך ורק בידי מועצת גדולי התורה. כשיגיע הזמן לדיון מעשי בסוגיה היא תובא להכרעת גדולי ישראל ונפעל על פיה".

בש"ס שומרים על דממת אלחוט באשר לעמדתם בתכנית, אך ההערכה היא כי מועצת חכמי התורה תכריע בעד התכנית והסיעה על כלל חבריה תביע אמון פה אחד על תכנית הנשיא טראמפ לכשזו תובא להצבעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים