שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » האם ייפתח זמן הקיץ בעולם הישיבות?
נגיף קורונה:
אי הוודאות לנוכח תחילת זמן הקיץ הבעל"ט בעולם הישיבות בצל משבר הקורונה, הנפיק התבטאויות מאת ראשי הישיבות שהביעו תקווה וביטחון כי כח התורה יעמוד לעם ישראל בהדברת הנגיף הקטלני: "יש להם סברות, הם רק מנחשים, להתפלל שייפתח ה'זמן' החדש"
ישיבת אורחות תורה. בניין הפנימייה | צילום: M.t.lifshits, ויקיפדיה

בעוד קצת יותר משבוע אמורים לכאורה לשוב ולחבוש את ספסלי בתי המדרש והיכלי הישיבות עשרות אלפי תלמידים הממתינים בדריכות לדעת מה יילד יום בהחלטות הממשלה לגבי חזרת הת"תים ובתי הספר, כמו גם יתר מוסדות הלימוד למסלולם, אלא שלפי שעה נראה כי ההחלטה לכשתגיע, תתקבל ברגע האחרון בהתאם להערכת גורמי הבריאות ואנשי המקצוע.

נכון למועד זה, אין כל הערכה מבוססת לחזרתם של תלמידי הישיבות לפקוד את ספסלי הלימודים עם תחילת 'זמן קיץ' שייפתח בר"ח אייר, מה שהביא שורה של ראשי ישיבות להתבטא אודות המצב.

באתר 'חרדים 10' הובאו דבריהם של ראש ישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק, הגרב"ד דיסקין ושל המשגיח בישיבה הגרח"י מישקובסקי. בשיעור שמסר לתלמידים באמצעות 'קו המידע' הפנימי של הישיבה התייחס הגרב"ד דיסקין למצב ואמר כי "כל העסק הזה, הם לא יודעים שום דבר, איך זה עובר, הם מנחשים. כמו שהם לא יודעים איך זה התחיל, הם גם לא יודעים איך זה ייגמר. יש להם כל מיני סברות".

"צריך להבין, זה לא דבר שהולך עם סברות. זה דבר שאנחנו רואים שזה בא בפתע פתאום, ושיתק את כל העולם. כמו שזה בא, ככה זה יכול ללכת ברגע אחד. צריך להתחזק ולהתפלל, ומקווים שהשם יעזור, ו'זמן קיץ' יתחיל בעזרת השם במועדו".

המשגיח של 'אורחות תורה', הגרח"י מישקובסקי, התבטא בשיחה שמסר כי "אנחנו נמצאים בימים מאד מסוגלים. מרן שר התורה אמר שהעצה לכך שהמגיפה תעבור, היא ללמוד תורה. אם ילמדו, הגזירה תתבטל. אבל, לא סתם ללמוד, צריך יותר חזק, יותר במסירות".

"באו נחשוב רגע, הגזירה הקשה, שלוקחים ומנתקים אותנו מהבית מדרש, מהישיבה, זה באמת גזירה נוראה. אף אחד לא יודע מתי זה ייגמר. אבל זה בידיים שלנו. הקב"ה יעזור שנזכה לנצל את מה שנותר מתוך התעלות וקדושה".

יצוין, כי הערב צפוי מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין לשאת דברים בענייני השעה שיועברו בשידור חי לאנשי חינוך בבני ברק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים