שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » האם יש ביטוח לישראלים באוקראינה וברוסיה?
מלחמת רוסיה אוקראינה
טסים לאומן? שבת במעז'יבוז'? חולמים על ברדיטשוב? 'הירשוביץ פתרונות' עם המדריך הביטוחי המלא לכל השוהים והטסים לאוקראינה בצל המלחמה עם רוסיה
מטוס קרב רוסי מסוג סוחוי 35 | צילום: pixabay

ברקע התממשות תחזיות המלחמה, ועם פלישת הצבא הרוסי לאוקראינה שהובילה לחילופי אש בין הצבאות, מתגברת השאלה באשר להמשך תוקף הכיסוי הביטוחי שרכשו ישראלים שטסו ו/או מתכננים לטוס לאוקראינה ולרוסיה.

מבדיקת 'הירשוביץ פתרונות' עולה כי לעת עתה אין כל שינוי מדיניות בקרב חברות הביטוח המספקות שירותי ביטוח נסיעות לחו"ל. עם זאת, מציינים בחברה כי על המתכננים לטוס לאוקראינה לקחת בחשבון כי מרבית הטיסות למדינת היעד בוטלו.

האם ביטול הטיסות הופך את הביטוח ללא רלוונטי? "ביטוח נסיעות לחו"ל לא מבדיל בין נסיעה אווירית ליבשתית ולכן, כל עוד לא צוין אחרת ביטוח הנסיעות לישראלים באוקראינה עודנו בתוקף", מסביר חנוך הירשוביץ, מנכ"ל 'הירשוביץ פתרונות'.

עם זאת, הוא מדגיש, כי פוליסות הביטוח לא כוללות בדרך כלל כיסוי ביטוחי למקרה וחברת התעופה מבטלת את הטיסה/ סגירת גבולות, שכן סעיף "ביטול או קיצור נסיעה" כולל החרגה באזורי מלחמה.

הירשוביץ מוסיף ומדגיש, כי "למרות שהביטוח הרפואי בתוקף, כלל פוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל מגבילות את הכיסוי הביטוחי לשירותי 'איתור, חילוץ והצלה' כך שלא יכללו אירועי מלחמה. המשמעות היא שכל מי שישהה באחד מאזורי המלחמה בין אוקראינה לרוסיה לא יהיה מכוסה בכיסוי הזה, ועל כן חשוב לשמור על זהירות יתירה".

חשוב לציין, כי לאור הלחימה באזור הוציא משרד החוץ אזהרת מסע חמורה למדינות היעד, ועל כן מומלץ שלא לטוס לעת עתה לאוקראינה ולרוסיה.

הירשוביץ מזכיר כי מדיניות חברות הביטוח עשויה להשתנות בכל עת, ועל כן מומלץ להתעדכן באתר הבית של 'הירשוביץ פתרונות' על כל שינוי באפשרויות הביטוחיות הזמינות לשוהים ולטסים מישראל לאוקראינה ולרוסיה.

עדכון מתאריך 24.2 בשעה 14:09:

חברת פספורט כארד קוראת למבוטחיה מנותקי הקשר הנמצאים באוקראינה, לפנות אל מוקדי החירום של החברה כדי לסייע בפינוי מיידי. "אנו נממן לכם 200 $ שיטענו ישירות לכרטיס הפספורטכארד שלכם לצורך המילוט. בנוסף, מאחר והנתיבים האוויריים סגורים, אנחנו נערכים להעמדת אוטובוסים לפינוי. מוקד החירום של החברה: +972-98920930, או בוואטסאפ 0506708544".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים