שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » האם יתכן שמנים שנמצאים בתת תזונה חמור?
מפתיע
סקירה העלתה כי במקרים רבים, אנשים שמנים סובלים באופן מפתיע מ….תת תזונה חריפה, ומהן ההשפעות של חוסר תזונה בקרב אנשים מאותגרי משקל
השמנת יתר בעידן הקורונה | צילום: nimito, שאטרסטוק

מחלת ההשמנה הולכת ורווחת בקרב העולם המערבי בקצב מסחרר, על כך קיימת תמימות דעים. עוד ניתן להבחין כי בעולם המערבי, במקרים רבים, אנשים שמנים סובלים באופן מפתיע מ….תת תזונה חריפה. קרי, למרות האכילה המופרזת של קלוריות הם מצויים בתת תזונה המאופיינת במצב בריאותי לקוי ונגרמת כתוצאה מכך שהצריכה התזונתית חסרה או אינה מתאימה לאדם.

בני אדם עלולים להיקלע לתת תזונה בשל תפריט דל בויטמינים ומינרלים לאורך זמן, בשל איכות ירודה של החומרים המזינים שהם צורכים ולעיתים בגלל חוסר עיכול מלא של המזון ובעיות ספיגה כתוצאה ממחלות מסוימות. מצב של תת תזונה עלול לקרות גם מהזעה מופרזת והקאות על בסיס קבוע.

במקרים אלו מדובר על מחלות מסוגים שונים ורעב זמני או קבוע. לתמצית העניין, חשוב להבין כי גם אנשים כבדי משקל עלולים לסבול מתת תזונה וזאת בשל התזונה החסרה ברכיבי מזון חשובים.

הקשר בין עבודת כפיים להשמנה

בעיה נוספת בתפריט שאינו מאוזן או תפריט חסר הינה השפעה על המוח ובד בבד על הקוגניציה. הולכות ומצטברות להן עדויות המראות באופן חד משמעי שלתזונה השפעה רבה על תפקוד המוח. קרי, לסוג התפריט – מאוזן, קיצוני, חסר ומוטה לכאן או לכאן, יש השפעה על הזיכרון, על מספר תאי המוח שיווצרו במעגלי החיים, יכולת הריכוז של האדם ועוד.

הדבר אקוטי במיוחד אצל ילדים, שהרי הם נמצאים בשלבי גדילה ולתזונה תפקיד חשוב בתהליך זה. השמנה כאמור תלויה לא מעט במידת הפעילות הפיזית לסוגיה. זאת עשויה להיות קשורה בעבודה היומיומית, בהרגלי החיים ובמידת העיסוק בפעילות ספורטיבית מתוכננת. לכן, ניתן בקלות להבחין באנשים העובדים בעבודות בהן הם צפויים לעלות במשקל ובאחוז השומן (למשל, עובדי משרד), לעומת אחרים (למשל דוורים) שסביר להניח שישמרו על משקלם בתקופת עבודתם ואולי אף יפחיתו בו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים