שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בידוד מיום רביעי לחוזרים מחו"ל • כל הפרטים
הקבינט הכריע
קבינט הקורונה דן בשעה זו בהגבלות עקב המוטציה החדשה • ראש הממשלה: "המוטציה מתפשטת בכל העולם" • הקבינט אישר: בידוד מיום רביעי לחוזרים מחו"ל
קבינט הקורונה | צילום: קובי גדעון, לע"מ

קבינט הקורונה התכנס היום לישיבה במטרה לדון באופן דחוף בצעדים למניעת הגעת המוטציה החדשה של הנגיף לארץ. זאת, בצל תחילת מבצע 'לתת כתף' שבמסגרתו אמורים להתחסן אזרחי ישראל כנגד נגיף הקורונה, כאשר 10 אלף אנשי הצוות הרפואי קיבלו אתמול את החיסון נגד נגיף הקורונה.

במהלך הישיבה, אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא ביקש את כינוס הקבינט "למטרה אחת והיא סגירת השמיים, עקב התפשטות המוטציה בהרבה מאוד מדינות". עוד הוסיף נתניהו, הכי "ההצעה שעומדת היא שאזרחים זרים לא יוכלו להכנס למדינה החל מעוד 48 שעות".

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הציע בקבינט כי "למנוע את הגעתם מחו"ל של כלל האזרחים הזרים – כצעד מיידי לנוכח המוטציה". לגבי אזרחים ישראלים אמר בן שבת, כי "הם יכנסו לבידוד של 14 יום ללא בדיקות קורונה, או למשך 10 ימים עם שתי בדיקות".

שרת התחבורה מירי רגב, התנגדה לסגירת השמיים וההכנסה הכפויה לבידוד וביקשה להורות כי מי שחוזר ממדינות אדומות יכנס לבידוד, ומי שמירוקות לא. נתניהו הגיב ואמר לשרים שהוא ישמח להכניס לבידוד את כולם באופן מיידי – אבל מבקש לשמוע את דעתם.

השר דרעי טען בדיון, כי אפשר לעשות בדיקה, לשלוח את החוזרים הביתה ל- 4 ימים ללא בידוד ואז לשחרר אחרי עוד בדיקה. או להכניס לבידוד של 7 ימים + בדיקה.

שר הבריאות אדלשטיין ענה ואמר כי "המצב ללא בידוד הוא בעייתי, גם אם נקבל את ההמלצה של שתי בדיקות ו-4 ימים, חייבים בידוד".

"הדברים צריכים להיות בגדר מדיניות, אמר השר ישראל כ"ץ, "אם זו המדיניות – ישראלים לא יזמינו כרטיסי טיסה כדי להכנס אחר כך לבידוד במלוניות".

נתניהו הוסיף כי "זה מדאיג מאוד אם מתפשט פה נגיף שאין לנו חיסון אליו. אנחנו עלולים לקבל מגיפת קורונה שניה. עדיף לראות מה קורה מקסימום עצרנו כמה טיסות".

לשאלת השר שטייניץ, תוך כמה זמן נדע להגיד האם החיסון יעיל למוטציה, השיב רה"מ כי הוא אינו יודע וגורמי המקצוע אמרו שמדובר בערך בשבוע.

הקבינט החליט, כי החל מיום רביעי ה-23 בדצמבר בשעה 14:00 ישראלים השבים מחו"ל יחוייבו במלוניות ל-10 ימים עם 2 בדיקות (אם יהיה מחסור במלוניות משרד הבריאות יוסמך לאפשר בידוד ביתי) ב-48 השעות הקרובות השבים (למעט ממדינות המוטציה) יחוייבו בבידוד ביתי ויונחו לבדיקה בנתב"ג או בקהילה תוך 48 שעות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים