שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » האם מעבדה סינית יצרה את הקורונה?
ארה"ב כמרקחה
בארצות הברית גוברת ההערכה כי מקורו של נגיף הקורונה אינו בשוק העופות בוואהן אלא ב"מכון לווירולוגיה" הממוקם בוואהן ק"מ ספורים מהשוק המקומי • טראמפ: "עדיין לא בטוחים במאת האחוזים אך המידע המצטבר מעורר דאגה" • וכיצד עלול המשבר לפעול לטובת מועמד
דונלד טראמפ | צילום: Joseph Sohm, שאטרסטוק

יותר ויותר בכירים בארצות הברית מביעים בימים האחרונים דאגה וחרדה לנוכח הנתונים שמספק המודיעין האמריקני ולפיו מקורו של נגיף הקורונה ( (COVID-19 אינו בשוק העופות החיים בעיר הגדולה וואהן כפי שדווח מלכתחילה, אלא במעבדה שבמכון לווירולוגיה השוכן אף הוא בעיר וואהן, מרחק ק"מ ספורים מהשוק המקומי.

על פי הדיווח ברשת "פוקס ניוז" הדברים עומדים בסתירה מוחלטת לתדרוך שהעניק הפנטגון רק לפני ימים אחדים, וכי גם הנשיא טראמפ אמר כי הממצאים החדשים מעוררי דאגה, שכן על פי המידע, תכליתו של הנגיף שיוצר לכאורה במעבדה הביולוגית נועדה לשמש כנשק סודי של הסינים במאבקה רב השנים אל מול המערב.
לדברי מזכיר המדינה פומפאו: "אנחנו יודעים בוודאות שמקורו של הנגיף הוא בווהאן שבסין, ואף ידוע לנו כי כמה ק"מ מהשוק שוכן מכון ווהאן לווירולוגיה. אנחנו פועלים כדי ללמוד את הדברים".

שר ההגנה האמריקני מארק אספר צוטט אף הוא כמי שאומר, כי "מרבית המקורות המודיעיניים עליהם נסמכה ארה"ב עד כה, אכן מאששים את הטענה כי הנגיף נוצר באופן טבעי ואורגני, אך באופן טבעי יש להסתייג ולהביע אמון מוגבל בהודעות שמקורן בממשל הסיני".

יצוין, כי לאחר שהנשיא טראמפ עמד בשבועות האחרונים תחת מתקפה רחבה על אופן ניהול המשבר, כעת עם תחילת התבהרות התמונה הפוליטית כשכבר ברור כי ג'ו ביידן הדמוקרטי יתמודד לנשיאות מול טראמפ הרפובליקני, צפוי האחרון למנף את קשרי המפלגה הדמוקרטית עם הממשל הקומוניסטי בסין כדי לגרוף מכך הון פוליטי.

כזכור, לפני כשנתיים האשים טראמפ באירוניה כי ייתכן שהאקרים סינים הם שפרצו למחשבי המפלגה הדמוקרטית במטרה לזייף את תוצאות הבחירות לנשיאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים