שיתוף
תגובות
דעות » האם נגזר על בעלות עור כהה לא למצוא איפור?
עמדת טיפוח
כיצד קורה שנשים רבות בעלות עור כהה מתלוננות על כך שאינן מוצאות מייקאפ מתאים? • אל ייאוש כלל
גווני איפור | צילום: Foonia, שאטרסטוק

השבוע אכתוב על נושא שיהיה עניין של חיים ומוות (כמעט…) לנשים ספציפיות ויעניין קלות (בתקווה) נשים אחרות. בכל מקרה זה יעזור לכולן לדעת מה לא לעשות ומה לא לקנות. אני חייבת לכתוב על הנושא הזה מכיוון שכשאני נתקלת בבעיה ממש רצינית.

אני כבר רגילה לשמוע תלונות רבות מסוגים שונים על איפור אישי ויודעת איך בדיוק לעזור לכל אחת ולשמוע את הניואנסים הדקים שמאחורי התלונות. כשאישה מתקשרת אלי ואומרת לי שהיא לא יודעת להתאים לעצמה סומק, אודם ומייקאפ, הכל נראה עליה זוועה והיא גרועה בלהתאים לעצמה איפור, אני מבינה דבר אחד פשוט: שהיא כהה או שזופת עור!

אמנם מדובר בסדנה של שעתיים וחצי, אך אנסה להעניק כאן כמה טיפים חיוניים רק כדי לגרום למי שצבע העור שלה לא לבן קיר, להבין שהעובדה שהיא אינה מוצאת איפור מתאים – אינה מעידה שהיא גרועה בלהתאים – אלא שאכן מדובר באתגר והדבר דורש הרבה ידע לא כל כך נפוץ.

מלבד זאת, אין מספיק מוצרים בישראל שמתאימים לכהות עור.

נתחיל בגוון המייקאפ: גם לכהות יש תתי גוון, כמו שאני חופרת פה מידי פעם. (מי שלא יודעת עדיין על מה אני מדברת, שתקרא עכשיו את המאמר על מציאת גוון המייקאפ!) לכהות יש גם שלושה תתי גוון בסיסיים: חום צהוב, ורוד/אדום וניטרלי שיוצא חום אפרפר יחסית.

אז יש הבדלים בגוון גם אם המייקאפ כהה. לא הכל בגוון שוקולד.

לגבי הסומק, בדרך כלל לכהות עור מתאים צבע יותר חם, לכן נסו לערבב את הסומק הוורוד הרגיל יחד עם ברונזר או משהו כתמתם ותראו שיפור והתאמה מידית.

ובנוגע לשפתון, לכהות יש יותר צבע סגלגל טבעי לשפתיים, לא אדום או ורוד, ולכן מה שיראה הכי טבעי ויפה זה שפתון עם גוון סגול. סגול יכול להראות מהמם גם על בהירות עור. אם כי בולט יותר.

בנוגע לשימר והברקות, הצבע המתאים לכהות הוא שימר זהב. לא לבן או כסוף ובייחוד לא ורוד. לעומת זאת, אם את בעלת עור בהיר ויש לך שימר זהב, אנא העבירי אותו בדחיפות למחלקת הצלליות ואל תשתמשי בו בחיים לשימר – זה נראה מאוד לא טבעי על בהירות.

לגבי חיטוב הפנים, לבהירות משתמשים בשיטה של הארות והצללות – חלק מהפנים מואר על ידי קונסילר/מייקאפ בהיר יותר, וחלק אחר מוכהה על ידי קונסילר/מייקאפ כהה יותר. אצל כהות משתמשים בטכניקת הארה בלבד שיוצרת חיטוב יפה ומלא בפחות חומרים.

לצלליות עיניים מאוד יחמיא צבעי ברונזה וזהב מנצנצים, כמו גם צבעים ורודים וסגולים.

רוצה לקבל טיפים לאיפור מקצועי במייל? השאירי פרטים

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים