שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » האם על החרדים לחשוש מ'ברית האחים'?
משאל רחוב
האם 'ברית האחים' של בנט – לפיד בדרך לחזור, בתוספת כח מצד ליברמן? האם השפעתם של המפלגות החרדיות תקטן לאור השתלבותה ב'ממשלת האחדות'? האם על המפלגות החרדיות היה לשכב על הגדר לטובת 'ימינה? • יצאנו למשאל רחוב – וזה מה שהציבור חושב
| צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, הרי שהלילה בסמוך לחצות תושבע הממשלה ה-33 של מדינת ישראל, תוך כינונה של הממשלה החמישית בראשות בנימין נתניהו.

בשנה האחרונה פעל רה"מ רבות לתחזק את 'בלוק הימין' הנודע שהודות לכך הצליח לשרוד 3 מערכות בחירות ולהשאיר את הראש מעל המים, אלא שמפלגת 'ימינה' כפי המסתמן נותרת מחוץ לממשלה על אף ההצעות המגוונות שהוצעו בפניה.

יצאנו לבדוק מה חושב הציבור החרדי על הממשלה החדשה שתוקם. בעוד בסיעות החרדיות חוששים מאיבוד תמיכת הרוב בממשלה, יצא כתב 'בחזית' לבדוק מה חושב הציבור על הממשלה שתושבע הלילה, במשאל רחוב בו השתתפו ארבע אנשים בגילאים שונים ומאוכלוסיות מצביעים שונות וביקשנו לשמוע את דעתם בנושאים הבאים:

השאלה הראשונה, התמקדה כאמור באיבוד הרוב בממשלה, כאשר משתתפי הסקר נשאלו האם הם חוששים שמשקלם הסגולי של המפלגות החרדיות ייפגע כתוצאה מהקמת ממשלת האחדות שעלול להמעיט מכוחה והשפעתה.

עוד שאלנו, האם לדעתם על החרדים לחשוש מהישארות 'ימינה' באופוזיציה ושובה של 'ברית האחים'.

בשאלה השלישית, ביקשנו לברר עד כמה על המפלגות החרדיות מוטל היה לגלות לויאליות ל'ימינה' ולשכב עבורה על הגדר.

איציק סעדון מחולון מצביע ש"ס ותיק, סבור כי אל לה ליהדות החרדית לחשוש מהישארות 'ימינה' מחוץ לממשלה, שכן "משקלם של ש"ס ומפלגת האחות יהדות התורה מספיק חזקה כדי לעמוד בפני אתגרים כאלו ואחרים", אומר סעדון כשהוא מבטל את האפשרות לחזרת 'ברית האחים' הזכורה שלא לטוב.

משה הורביץ מבני ברק, אגודאיסט בנשמה, כן מצר על כך שהמפלגות החרדיות לא התאמצו מספיק כדי לאלץ את רה"מ לשלב את 'ימינה' בממשלה. "חבל שהתיאום ושיתוף הפעולה בין הנציגים החרדים לאורך הקדנציה, מול בנט, סמוטריץ' וחבריו לא בא לידי ביטוי ברגע האמת, חברים לא מפקירים".

צבי גולדמן, גם הוא תושב ב"ב, אך נמנה על מצביעי דגל התורה, סבור כי הענין אינו פשוט, אך הוא סומך על שיקול דעתם של הנציגים בכנסת. "כנראה שהם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים", הוא אומר. "אני לא מאמין שהחששות שאתה מעלה לא עמדו לנגד עיניהם של גפני וליצמן", הוא מוסיף. הרי ברור, שמבחינת 'ימינה' ברגע שהשותפים החרדים לא גילו את הלויאליות הנדרשת, הרי שסופה של 'ברית האחים' הזכורה עם לפיד עלולה שוב לעמוד על רגליה הפעם בתוספת כח של ליברמן.

אביתר, מצביע 'ימינה' המתגורר בירושלים, אמנם מביע אכזבה מכך שהשותפים החרדים לא נשכבו על הגדר למען החברים ל'בלוק', אך מצד שני מרגיע ומסביר מדוע 'ברית האחים' לא תקום פעם נוספת. "כעת יש לנו את סמוטריץ' ברשימה. עמדתו בנושאי דת ידועה ואף מחמירה משל בנט. גם אם חלילה בנט יחזור על טעות העבר, המפלגה לא בהכרח תעמוד מאחוריו", הוא מסביר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים