שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » האם פירות וירקות בריאים? ואם כן באיזה מינון
מחקר
ע"פ הנתונים שנלקחו נמצא כי מבוגרים נדרשים לאכול לצורך בריאותי 5 מנות של ירקות ופירות, כאשר המחקר לא מצא שום תועלת בהארכת החיים באכילה של יותר מחמש מנות
פירות וירקות | צילום: Serg64, שאטרסטוק

כל תזונאי ודיאטן ממליץ על תזונה הכוללת פירות וירקות, אך השאלה באיזה מינון ואיזה סוגים אנחנו צריכים לאכול? במחקר חדש שפורסם על ידי איגוד הלב האמריקני (AHA), נבדקו נתונים שנלקחו מ 2 מיליון מבוגרים ברחבי העולם.

ע"פ הנתונים שנלקחו נמצא כי מבוגרים נדרשים לאכול לצורך בריאותי 5 מנות של ירקות ופירות. שתיים מתוך חמש המנות צריכות להיות פרי – שלוש האחרות צריכות להתמקד בירקות.

העורך הראשי ד"ר דונג וואנג, אפידמיולוג ותזונאי בבית הספר לרפואה של הרווארד ובבית החולים בריגהאם ונשים בבוסטון, אמר בהצהרה כי "סביר להניח כי החלוקה הזו מביאה את התועלת הרבה ביותר במונחים של מניעת מחלות כרוניות והיא מהווה צריכה ברת השגה יחסית לציבור הרחב".

מצאנו גם שלא כל הפירות והירקות מציעים אותה מידה של תועלת, למרות שההמלצות התזונתיות הנוכחיות מתייחסות בדרך כלל לכל סוגי הפירות והירקות, כולל ירקות עמילניים, מיצי פירות ותפוחי אדמה, כזהים", אמר וואנג.

בקטגוריית הפירות, פירות עמוסים בבטא קרוטן וויטמין C, כמו פירות יער מכל הסוגים ופירות הדר, סייעו גם להפחתת הסיכון למוות ולמחלות כרוניות. עם זאת, כאשר סחטו אותם, הוברר כי מיץ פירות לא בריא באותה המידה. מחקרים שנעשו בעבר מצאו כי הסיבים בפרי שלם הם המפתח לכל היתרונות.

מנגד, בגזרת הירקות, אפונה, תירס, תפוחי אדמה וירקות עמילניים אחרים, למשל, לא היו קשורים לסיכון מופחת למוות או למחלה כרונית ספציפית. ירקות עלים ירוקים עשירים בבטא קרוטן וויטמין C, כמו תרד, חסה ירוקה עלים וכרוב, יחד עם גזר, הציגו לעומת זאת יתרונות.

הנחקרים שאכלו חמש מנות ביום של פירות וירקות היו בסיכון נמוך יותר ב-13 אחוזים למוות מכל סיבה שהיא מאשר אנשים שאכלו רק שתי מנות של פירות וירקות ביום. אכילה של חמש מנות נקשרה גם לסיכון נמוך יותר ב-12 אחוזים למוות ממחלות לב וכלי דם, כולל מחלות לב ושבץ מוחי.

בנוסף, המחקר מצא כי היה גם סיכון נמוך יותר למוות מסרטן ב-10 אחוזים וסיכון נמוך יותר למוות ממחלות בדרכי הנשימה, כגון מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) מאשר אלו שאכלו שתי מנות פרי בלבד ביום.

לעומת זאת, באופן מוזר, המחקר לא מצא שום תועלת בהארכת החיים באכילה של יותר מחמש מנות ביום של פירות וירקות, מה שמנוגד למחקר שנערך בשנת 2017 על ידי האימפריאל קולג' בלונדון. במחקר אז נטען כי אכילה של 10 מנות פירות וירקות ביום מעניקה יתרון משמעותי בהפחתת הסיכוי להתקף לב, שבץ, סרטן ומוות מוקדם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים