שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » האם תחודש חלוקת כרטיסי המזון למשפחות?
המאבק ביוקר המחיה
לבקשת ח"כ יעקב אשר, ועדת הפנים תדון ביוזמה שעשויה לתת מענה ממוקד ליוקר המחיה המאיים להוריד רבבות משפחות מתחת לקו העוני
ח"כ יעקב אשר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ וליד טאהא תתכנס ביום שני לדון בבקשת ח"כ אשר לבחון את האפשרות לחדוש את חלוקת הכרטיסים הנטענים לרכישת מזון ומוצרים חיוניים למשפחות מוחלשות, מהלך שיזם אריה דרעי בשעתו כשר הפנים, וזאת כפתרון ממוקד להשלכות יוקר המחיה.

בדברי ההסבר אותם צירף לבקשת הדיון, כתב ח"כ אשר כי "בשנה שעברה חולקו ע"י משרד הפנים כרטיסים נטענים לרכישת מזון ומוצרים חיוניים לאוכלוסיות העונות על תנאי הזכאות שנקבעו ע"י משרד הפנים, כשמדובר במשפחות המוחלשות ביותר בחברה הישראלית. כרטיסים אלו הצילו את אותן משפחות מחרפת רעב.

"עם גל ההתייקרויות שעובר על המשק בימים אלה ומביא לכך שמשפחות רבות אינן יכולות לקנות מצרכי מזון ומוצרים חיוניים ביותר, חלה חובה ממשלתית לפקוח לדאוג לביטחון תזונתי עבור אותן משפחות וילדיהן".

אשר ציין כי "לצד חובת הממשלה וחובתנו כחברה לדאוג לחלשים, זו גם השקעה רווחית למדינה, שכן כידוע למצב כלכלי קשה בבית שאינו מטופל עלולות להיות השלכות חינוכיות וחברתיות על אותם ילדים, שבסופו של דבר ייפלו על כתפי הרווחה על כל המשתמע.

"יוקר המחיה המאמיר והצורך בהמשך חלוקת כרטיסים נטענים לרכישת מזון ומוצרים חיוניים ע"י משרד הפנים, כפתרון ממוקד ויעיל לצמצום השלכות יוקר המחיה, מחייבים דיון מעמיק בוועדת הפנים של הכנסת".

ביום שני, כאמור, יתקיים הדיון בוועדת הפנים של הכנסת, בו יישמעו עמדות משרדי הממשלה, הארגונים שזכו במכרזי משרד הפנים וחילקו את הכרטיסים בשנה שעברה למשפחות המוחלשות, וכן ארגונים חברתיים הפועלים בתחום יוקר המחיה בישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לדעתי זו לא פייר לתת את תלושי מזון רק למי שיש הנחה גדולה בארנונה כמו שהיה פעם שעברה
    אני מכירה הרבה שיש להם הכנסות בשחור ולא חסר להם כסף שקיבלו את התלושים ומצד שני הרבה שהמצב שלהם נוראי רק אין להם הנחה גדולה ולכן לא קיבלו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים