שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "האמירה שליהודים חופש פולחן בהר הבית – שגגה"
לשכת רה"מ מבהירה
אתמול בנט הודה למשטרה על שמירת חופש הפולחן ליהודים בהר הבית במהלך צום תשעה באב. בעקבות הזעם הערבי ממהרים בלשכתו להבהיר: "אין שינוי בסטטוס קוו"
אבנים לעבר כוחות משטרה בהר הבית | צילום: דוברות המשטרה

לשכת ראש הממשלה פרסמה הבוקר כי ההודעה שפורסמה אמש בנוגע להר הבית ועוררה סערה, מתבררת כעת כבחירת מילים שגויה – ולא כוונה לשינוי הסטטוס-קוו בהר, שבו יהודים יכולים לעלות אליו אבל חופש הפולחן נשמר רק למוסלמים, ההודה יצאה בהתייחסות להודעה שפורסמה אתמול לפיה ראש הממשלה נפתלי בנט הודה למשטרה על שמירת חופש הפולחן ליהודים בהר הבית במהלך צום תשעה באב. האמירה, עוררה סערה בקואליציה.

גורמים בלשכת ראש הממשלה הבהירו הבוקר כי  ההודעה של לשכת ראש הממשלה אתמול התפרשה אמנם כאילו הכוונה היא לכך שליהודים מותר להתפלל בהר הבית, מה שהכעיס את רע"מ, אך הכוונה הייתה לכך שיישמר חופש הביקור של יהודים בהר הבית, וכי הסטטוס קוו בהר הבית נשמר, ואין בו כל שינוי.

מפלגת 'הציונות הדתית' בתגובה להתקפלות בנט בפני מנסור עבאס וחזרתו הבוקר מההודעה: "שוב מנסור עבאס כעס ושוב בנט התקפל. הפעם על חשבון זכויות היהודים בהר הבית. לצערנו מדינת ישראל שבויה בידי תומכי טרור".

תנועת "חוזרים להר" התייחסה אף היא לדברים: "יצא המרצע מן השק, עכשיו הממשלה אומרת בפה מלא בלי להתבייש שליהודים אסור להתפלל בהר הבית. הר הבית שייך אך ורק ליהודים, בו עמד בית המקדש הראשון והשני ובקרוב בע"ה השלישי. איסור התפילה ליהודים בהר הבית מחזיר אותנו לתקופות אפלות בהיסטוריה בהן יהודים שהעזו להתפלל הוכו, הושפלו ונטבחו בגלל תפילותיהם".

כזכור, נמסר אתמול לתקשורת בהודעה רשמית מטעם הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית ומטעם רע"מ כי "מסגד אל-אקצא הוא זכות של המוסלמים, ולאחרים אין כל זכות לכך, התנועה האיסלאמית ורע"מ הזהירו מפני כמות גדולה של מתנחלים שמפרים את קדושת המסגד המבורך מאז שעות הבוקר. זה עלול להבעיר את המצב בירושלים ובאזור כולו, ולהוביל למלחמת דת הרסנית – במיוחד כשחברי כנסת נכנסים לאל-אקצא, עורכים תפילות וטקסים דתיים ושרים את המנון 'התקווה'".

ברע"מ ובתנועה האיסלאמית תקפו אתמול גם את המשטרה, שהתעמתה עם מפרי סדר ערבים בבוקר בהר, ובהודעת התנועה והמפלגה נכתב כי "תקפו באכזריות נשים שהיו בתוך המסגד, מסגד אל-אקצא המבורך, על כל שטחיו, הוא זכות טהורה של המוסלמים. התנועה האיסלאמית ועמנו הפלסטיני יעמדו כסכר בלתי-חדיר נגד כל הניסיונות של הקיצוניים לקבוע עובדות חדשות או כל סוג של חלוקה, זמנית ומרחבית, בתוך אל-אקצא". 

בסיום ההודעה נכתב כי המפלגה והתנועה מעריכות את המוסלמים שהגיעו לאל-אקצא כדי להגן עליו ולהתחבר אליו. "התנועה האיסלאמית מעריכה את מאמצי נציגי רע"מ, שלוחצים על הממשלה לעצור את הפלישות האלה ולפנות מהמתחם את כל המתנחלים", נכתב. "התנועה האסלאמית קראה לאזרחים הערבים להגיע למסגד אל-אקצא להתפלל בו מחר ביום ערפה, לקיים שם את תפילת העיד ולהמשיך במסע לבנותו מחדש עם המתפללים לאורך כל ימי השנה".

ח"כ טיבי מהרשימה המשותפת גם התייחס הבוקר ואמר כי "מסגד אל־אקצא והרחבה סביבו הם מקום תפילה קדוש למוסלמים בלבד: "יהודים מתפללים בבתי כנסת, נוצרים בכנסיות ומוסלמים במסגדים". לדבריו, שוטרים הכו באכזריות מתפללים מוסלמים והרחיקו אותם מהמסגד כדי לאפשר עליית יהודים להר הבית.

משרד החוץ הירדני זעמו ואמרו כי "ההתנהלות הישראליות במסגד מגונה ובלתי מתקבלת. זוהי הפרה של הסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי של המקום. משרד החוץ שלח הודעת מחאה רשמית בה דרש מישראל להפסיק את ההפרות וההתגרויות ולכבד את הסטטוס קוו וקדושת המסגד", נמסר בהודעה מטעם משרד החוץ הירדני, יצויין כי זוהי הודעה מקובלת אחרי כל אירוע חריג המתרחש בהר הבית.

גם במשרד החוץ של מצרים התייחסו לאירועים בהר הבית, ומסרו כי הם מגנים את "חידוש ההפרות במסגד אל-אקצא בידי קיצונים ישראלים בהגנת הכוחות הישראליים". "האחריות לשמירה על ביטחון המתפללים מוטלת על ישראל ועליה להימנע מכל מה שיכול לגרום למתיחות או הסלמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים