שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » האמירויות: "המטוסים שרכשנו אינם תחליף ל-F35"
לאחר עסקת הענק
באיחוד האמירויות הזמינו ביום שישי 80 ראפאלים מתוצרת דאסו אייוויאיישן ו-12 מסוקים צבאיים של קרקל מתוצרת איירבוס מסוקים, בעלות של 17 מיליון יורו
מטוסי F35 | צילום: bekirevren, שאטרסטוק

משרד ההגנה של איחוד האמירויות הערביות אמר כי רכישת מטוסי הקרב הצרפתיים של רפאל תשלים את העסקה המתוכננת לרכישת מטוסי קרב אמריקאיים F-35, שהואטה עקב חששותיה של וושינגטון מהיחסים של אבו דאבי עם סין, ולא תשמש כתחליף לעסקה עם וושינגטון.

באיחוד האמירויות הזמינו ביום שישי 80 ראפאלים מתוצרת דאסו אייוויאיישן ו-12 מסוקים צבאיים של קרקל מתוצרת איירבוס מסוקים, בעלות של 17 מיליון יורו.

האלוף איברהים נאסר אל עלאווי, מפקד חיל האוויר וההגנה האווירית של איחוד האמירויות, אמר בהצהרה בסוכנות הידיעות הממלכתית WAM בסופ"ש כי מטוסי רפאל יחליפו את צי המיראז' שקיים.

"עסקה זו אינה נחשבת כאלטרנטיבה לעסקת F-35 הקרובה, אלא עסקה משלימה. ככל שאנו מפתחים את יכולות חיל האוויר שלנו", אמר עלאווי, והוסיף כי איחוד האמירויות חיפשו כבר זמן מה להחליף את צי המיראז' של חיל האוויר.

כזכור, מכירת 50 מטוסי F-35 מתוצרת לוקהיד מרטין לאיחוד האמירויות הואטה על רקע החששות בוושינגטון לגבי הקשר של אבו דאבי עם סין, כולל שימוש בטכנולוגיית Huawei 5G במדינה.

בחודש שעבר אמר פקיד אמריקאי שארצות הברית מתכוונת להתקדם עם המכירה, אך חייבת להיות הבנה ברורה של החובות של האמירויות.

כזכור, ארצות הברית תחת הנשיא דאז דונלד טראמפ הסכימה למכור את המטוסים לאחר שאיחוד האמירויות חתמה עם הסכם שלום מול ישראל. וכך גם ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן אמר שהשנה ימשיך במכירה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים