שיתוף
תגובות
משפט » האצבע התרסקה באפיית מצות – הוגשה תביעה
ונשמרתם
בחור ישיבה מבני ברק הגיש בימים אלו תביעה בבית משפט השלום בתל אביב, על מקרה בו נפצע באצבע באופן בלתי הפיך כתוצאה מחוסר ידע והדרכה באפיית מצות
אפיית מצות, אילוסטרציה | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

בין הזמנים ניסן ה'תש"פ, מגפת הקורונה רק החלה לחלחל לתודעה, עם שמועות על סגר בליל הסדר, אבל בינתיים החיים נמשכים כרגיל, וזה כולל את א. וש. שני בחורי ישיבה בני ברקים, שניהם חיפשו תעסוקה רווחית וגם יהודית בבין הזמנים, שניהם נתקלו במעסיק שזלזל בכללי הבטיחות ולא העביר להם הדרכה ראויה, ושניהם שילמו מחיר כבד.

נפתח בא. בחור ישיבה בן 19 מבני ברק שגויס לעבוד במאפיית מצות נודעת בעיר מגוריו. כבר כשהגיע למאפייה, שאל א. האם נדרשת הכשרה מקצועית. המעסיק השיב לו שאין בכך כל צורך והפנה אותו להתחיל לרדד את הבצק (פינר) ולבצע פעולות ניקיון. במהלך הרידוד, מחמת חוסר מיומנות, העדר הנחיה וחוסר יציבות של המערוך המחובר למשטח, נפל המערוך על אצבעו וריסק אותה.

במשך השנתיים שחלפו מאז, עבר א. טיפולים רפואיים משמעותיים, כולל פיזיותרפיה מורכבת. לאחרונה הבין כי הנזק לאצבעו הוא בלתי הפיך, והוא שכר את שירותיו של עו"ד בנימין ארביב, מתמחה בתחום נזקי הגוף. עו"ד ארביב הגיש בימים האחרונים תביעת פיצויים לבית משפט השלום בתל אביב, המוסמך לפסוק בכל מקרה של תביעה עד לסכום של 2.5 מיליון שקל. כאשר לפי הערכה מוקדמת, מדובר בתביעה שעשויה להסתיים במאות אלפי שקלים פיצויים לבחור הפצוע.

המקרה של ש. דומה אבל שונה: אף הוא ישיבע בוחר בן 18 מבני ברק, שהוזעק באותו בין הזמנים לעבודה של הגעלת כלים, ללא שום הדרכה וללא נעליים מתאימות. תווך כדי טיפול במים, ניתזו מים רותחים על גופו וגרמו לו לכוויות. יצוין כי בניגוד למקרה הראשון, כאן היה הנזק הפיך והכוויות הבריאו עם הזמן והכל חלף כלא היה.

עם זאת, בשל רשלנות המעסיק, שלא סיפק לעובד את ההדרכה, ביגוד מתאים ונעלים למניעת החלקה, הוגשה תביעה באמצעות עו"ד ארביב לחברת הביטוח, שם נטען כי לאור רשלנות המעסיק, נבצר מהבחור הידע הנדרש להגן על עצמו ועל גופו. חברת הביטוח יחד עם חברת כוח האדם שגייסה את העובד, שילמו סכום כולל של 35 אלף שקל.

בשיחה עם עו"ד ארביב הוא מזהיר לקראת ימי הפסח הקרבים: "אין לי דבר חלילה נגד עבודה של בחורים צעירים, בפרט כאשר מדובר בעבודת מצווה של אפיית מצות והגעלת כלים, אבל התורה מזהירה אותנו 'ונשמרתם', וזה דורש קודם כל ולפני הכל הדרכה מסודרת ושמירה על כל אמצעי הזהירות. בואו נחדול מלהישען על שיטת ה'סמוך' ויהיה בסדר, העלות של נזק, אם חלילה ייגרם, עשויה להיות אלפי מונים על השכר הגלום בעבודה, הן לעובד והן למעביד.

"אני מציע לכל מי שניגש לעבודה עם רף סיכון מסוים, לוודא קודם לכן שהוא שולט בכללי הזהירות ומכיר את האופן המקצועי ביותר לבצע את העבודה". עו"ד ארביב גם מזכיר כי חלקו של המעסיק באחריות לא פחות, מכיוון שאם הוא לא ביצע הדרכה נכונה ולא צייד את העובד באביזרים הנדרשים הוא עלול לחשוף את עצמו לתביעה וחבל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים