שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הארכת הזכאות לאבטלה למי שנמצא בהכשרה מקצועית
אושר בטרומית
ח"כ אפרת רייטן מרום: "מדובר בצעד חשוב והכרחי בעיקר לאור תקופה כלכלית לוטה בערפל וחוסר ודאות עבור אזרחים רבים שנמצאים ללא עבודה"
מליאת הכנסת | צילום: Dmitry Pistrov, שאטרסטוק

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון – דמי אבטלה למי שנמצא בהכשרה מקצועית) (הוראת שעה), התשפ"ב-2021 של חברי הכנסת אפרת רייטן מרום, ניר אורבך וולדימיר בליאק, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת חוה אתי עטייה ואיתן גינזבורג. 41 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

על פי ההצעה מוצע לקבוע, כהוראת שעה למשך שנה אחת נוספת, כי החל מיום 1 בינואר 2022 מי שנמצא בהכשרה מקצועית וזכאי לתשלום דמי אבטלה, דמי האבטלה שישולמו לו יהיו עד לגובה דמי האבטלה המלאים להם היה זכאי אילו היה מובטל, במקום עד לגובה סכום השווה ל-70% מדמי האבטלה כאמור, כפי שקבוע בחוק הביטוח הלאומי, טרם הוראת השעה.

בדברי ההסבר נכתב: "המצב האמור טעון תיקון, מאחר ויש בו תמריץ שלילי להשתתף בהכשרה מקצועית, ובכך נמנע ממבוטחים רבים הסיכוי להשתלב בעתיד בתעסוקה כל שהיא או בתעסוקה התואמת יותר את יכולותיהם. על פי נתוני אגף המחקר של המוסד לביטוח לאומי, מספר מקבלי האבטלה שהשתתפו בתוכניות הכשרה מקצועית הלך ופחת בשנים האחרונות.

היום, בעקבות משבר הקורונה ובעלייה החדה בשיעור המובטלים, וכן בעקבות השינויים המואצים החלים על מבנה שוק העבודה, ראוי ורצוי שאנשים הנמצאים מחוץ לשוק העבודה יקבלו את הכלים הנדרשים בכדי להכשיר את עצמם מחדש ולהיכנס למעגל התעסוקה".

ח"כ אפרת רייטן מרום: "מדובר בצעד חשוב והכרחי בעיקר לאור תקופה כלכלית לוטה בערפל וחוסר ודאות עבור אזרחים רבים שנמצאים ללא עבודה, וכאשר ענפי פרנסה רבים נסגרים נוכח הגבלות חדשות לשמירה על בריאות הציבור לאור התפרצות מחודשת של הקורונה. יודגש שכל מהותה של תקופת האבטלה הינה להוות כלי זמני, גשר בין מקום עבודה אחד למשנהו, ולספק לאזרח חודשים ספורים, אפשרות וההזדמנות לקיום בכבוד כדי שיוכל לחפש בראש שקט עבודה אחרת ולחזור לעולם התעסוקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים