שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הארכת תוקף ההכרזה על מצב מיוחד בעורף
המשך ההסלמה
על רקע הערכת מצב ביטחונית והכוונה להרחיב את הפעילות ההתקפית של צה"ל, החליט שר הביטחון גנץ להאריך בשבועיים את תוקף ההכרזה על מצב מיוחד בעורף
שר הביטחון בני גנץ מדבר עם ראשי הרשויות | צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון, בני גנץ, פנה היום (רביעי) לממשלה בבקשה להאריך את תוקף ההכרזה על מצב מיוחד בעורף בשבועיים נוספים, ביישובים במרחק של 0-80 ק"מ מרצועת עזה. זאת על רקע הכוונה להרחבת המערכה של צה"ל, והערכת המצב הביטחונית.

יצוין כי הכרזה זו הינה בסמכות שר הביטחון ל-48 שעות, ולצורך הארכתה נדרש אישור הממשלה, ולאחר מכן אישור וועדת חוץ וביטחון. בשל הדחיפות ביקש שר הביטחון גנץ כי ההצעה תעלה לאישור הממשלה באמצעות משאל טלפוני בין שרי הממשלה.

משמעות הצו הינה מתן סמכויות לצה"ל ופיקוד העורף, בין היתר, להטיל מגבלות על אוכלוסייה, התכנסות, לפנות מאיזורים בהתאם למידע מודיעיני וכן לסגור או להגביל פעילות חינוך.

בתוך כך, שר הביטחון גנץ שוחח עם למעלה מ-30 ראשי רשויות מקרב החברה הערבית וביקש את סיועם בהרגעת הרוחות והשבת השקט לרחובות הערים והכפרים.

גנץ אמר לראשי הרשויות כי ׳"בעת הזו מוטלת עלינו, מנהיגי הציבור, האחריות לנהוג באופן מאחד ולעשות כל שניתן על מנת להרגיע את הרוחות ולמנוע כל אלימות. רוב מוחלט של אזרחי ישראל הערבים הינם אזרחים שומרי חוק וסדר, ואסור לתת לשוליים קיצוניים לפגוע במרקם החיים המשותף. עלינו לגנות בכל מחיר כל מעשה אלימות ולעשות הכל כדי שהחיים יחזרו לסדרם".

עוד הוסיף גנץ ואמר: "כמו בימי הקורונה בהם פקע״ר ומערכת הביטחון סייעו לרשויות הערביות משום שהנגיף לא הבחין בין יהודים לערבים, כך אני מבקש מכם לשמור על ההנחיות ולדאוג שהתושבים שלכם ישמרו על התגוננות אישית. הטילים לא מבחינים בין יישובים יהודים ליישובים ערבים וצה״ל מגן על כל אזרחי ישראל". לסיום איחל השר חג שמח וכל עאם ואנתם בח'יר, וייחל לימים שקטים של דו קיום ופיוס במדינה.

שר הביטחון גם קיים דיון בנושא הגנת העורף בהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין וראש רח"ל יורם לרדו.

בדיון הוצגו לשר הביטחון אירועי פגיעת הרקטות בריכוזי אוכלוסייה שגבו קורבנות ביומיים האחרונים, שכולן התרחשו מחוץ למרחבים המוגנים. עוד הוצגה תוכנית ההסברה המרחיבה של פיקוד העורף להישמע להנחיות.
שר הביטחון גנץ הנחה להמשיך ולהגביר את מאמצי ההסברה על חשיבות ההישמעות להנחיות מצילות החיים, בכלל הארץ. עוד ביקש שר הביטחון לוודא, כי היקל"רים ביישובים הערבים והמעורבים ממשיכים לפעול, ונרתמים למאמצי ההסברה, להצלת חיים ולהרגעת הרוחות בקרב החברה הערבית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים