שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » האש בהרי ירושלים התלקחה שוב – מאות פונו
מתעדכן
כוחות כיבוי גדולים ו-10 מטוסי כיבוי פועלים לבלימת חזית האש. קצב התקדמות האש מהיר ביותר. השריפה חצתה אל תוך היישוב גבעת יערים. לוחמי האש מפנים דיירים מהבתים
השריפה בשורש | צילום: אריאל קדם רשות הטבע והגנים

18:39 – ראש הממשלה הנחה את משרד הביטחון ואת צה"ל להמשיך לתת כל סיוע שיידרש למאמצי הכיבוי וההצלה. כמו כן, הנחה רה"מ לבחון האם ישנן יכולות נוספות לחיל האוויר שניתן לרתום למאמץ ההשתלטות על האש. בנוסף, הנחה רה"מ את השר לביטחון פנים, ביחד עם המטה לביטחון לאומי (מל"ל), לבחון פניה לסיוע בינלאומי בכיבוי השריפות.

17:24 – לפני זמן קצר, הסתיימה הערכת מצב בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן בחפ"ק הממוקם ביישוב שורש בהשתתפות גורמי המועצה האזורית, כב"ה וגורמים נוספים, בסיכומה ציין מפקד המחוז כי המשטרה ערוכה לפינוי התושבים ובית חולים הדסה עין כרם, במידת הצורך.

17:21 – בהמשך לאירוע השריפה בהרי ירושלים מתנדבי איחוד הצלה אשר נמצאים בגבעת יערים מסייעים לכוחות המשטרה בפינוי התושבים מהבתים על מנת למנוע פגיעה בנפש בעקבות השריפה.

17:01 – נציב כבאות והצלה דדי שמחי הכריז על גיוס כללי במערך כיבוי והצלה לשם ריכוז כוחות ואמצעים בשריפת הענק המשתוללת בירושלים.

16:51 – מבית החולים הדסה נמסר: "יובהר באופן חד משמעי לגבי השריפה, כי בית החולים לא מפנה חולים או מבקרים. גורמי האבטחה וההנהלה מצויים בקשר שוטף עם משטרת ישראל וכוחות הכיבוי".

16:27 – קצב התקדמות האש מהיר ביותר. השריפה חצתה אל תוך היישוב גבעת יערים. לוחמי האש מפנים דיירים מהבתים. לוחמי האש פועלים במקום, האש נמצאת בתוך היישוב. כוחות רבים נוספים בדרכם. במקביל ישנן מספר חזיתות אש באזור צובה, בית החולים "איתנים". כעת מתחילה פריסה נוספת של לוחמי אש במושבים אורה ועמינדב.

כמו כן הורה נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי להערך לפינוי עין ראפה ועין נקובא. באזור כיסלון ושואבה לוחמי האש מכילים את השריפה אולם אין שליטה. כאמור עשרות צוותי כיבוי ומאות לוחמי אש ומתנדבים פועלים בגזרות השונות. במאמצי הכיבוי משתתפים 10 מטוסי הכיבוי מטייסת "אלעד" וכן מסוק חוזי של משטרת ישראל.

לאחר שכוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה חלקית על השריפות שפרצו אמש בהרי ירושלים, לפני זמן קצר כוחות כיבוי מעדכנים כי מוקדי אש גדולים מתפתחים בחסות הרוחות העזות בנחל צובה, הר איתן ובגזרת היישובים שואבה שורש. כוחות כיבוי גדולים ו-10 מטוסי כיבוי פועלים לבלימת חזית האש. בשואבה נערכים לפינוי קו בתים.

כמו"כ חזית אש גדולה בקרבת בית החולים "איתנים" וקיבוץ צובה. מטוסים בדרכם למקום עם מעכב בעירה על מנת ליצור קווי חיץ בנסיון לבלום את השריפה. בשעות האחרונות ישנה התגברות של הרוחות וירידה באחוזי הלחות, נתונים אלו גורמים לשריפה להמשיך ולהתפשט. כמו כן לוחמי האש ממשיכים בפעולות כיבוי קרקעיות בחזיתות השונות. חזית האש סביב קיבוץ צובה מתעצמת ומאיימת על היישוב. ניתנה הוראה להיערך לפינוי היישוב במיידית.

מכבאות והצלה נמסר כי "10 מטוסי כיבוי ומסוק כיבוי פועלים כרגע בגזרת צובה -איתנים שם מתפשטת חזית אש משמעותית בחסות הרוחות העזות. המטוסים מייצרים קו בלימה למוקדי האש הרבים המאיימים גם על הצירים".

כוחות המשטרה ממשיכים במשימת הצלת חיים ובפעולות סיוע ללוחמי האש תוך חסימת צירי תנועה ופינוי תושבים ככל שנדרש. בשעה האחרונה בעקבות התקרבות הלהבות לעבר היישוב שואבה, פונה קו בתים ראשון ביישוב. כמו כן, חלה התחדשות השריפה סמוך לאיתנים.

צירי תנועה חסומים: כביש 395 חסום לשני הכיוונים בין אשתאול לסטף. כביש 3955 חסום לשני הכיוונים בין שורש לבית מאיר. נחסמה הכניסה ליער קדושים מכיוון כביש 38. ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות כוחות המשטרה במקום ולבחור בדרכים חלופיים.

כזכור, שריפה ענקית פרצה אמש בסמוך למושב בית מאיר בהרי ירושלים, החשש היה כי בעקבות הרוחות העזות השריפה תתפשט במהירות. כלל לוחמי האש של מחוז ירושלים הוקפצו מבתיהם לאירוע.

בתוך כך, השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הגיעה לפני זמן קצר לחפ"ק כוחות ההצלה בשורש, סמוך למיקום השריפות בהרי ירושלים, יחד עם מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה גלית כהן, ומנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה שוני גולדברגר. השרה תמר זנדברג קיבלה עדכונים בשטח אודות מאמצי ההשתלטות על האש והנזקים שנגרמו לסביבה ולבעלי החיים, והודתה לצוותים על עבודתם המאומצת.

בביקורה בחפ"ק אמרה השרה תמר זנדברג: "בגלל משבר האקלים, אירועים כאלה של שריפות, מזג אוויר קיצוני, שיטפונות ואסונות אקלים, הולכים להיות תכופים יותר ועוצמתיים יותר בשנים הקרובות. זה מצריך מאיתנו היערכות אחרת לגמרי לאסונות האקלים הממשמשים ובאים".

"אני פועלת כדי שמדינת ישראל תכריז על מצב חירום אקלימי. עלינו להגדיר את משבר האקלים כאיום אסטרטגי, שכלל הגורמים צריכים להיערך אליו ולהתמודד איתו טוב יותר. כי מכאן והלאה זה הולך להיות יותר ויותר גרוע. יש מה לעשות – וצריך לעשות את זה עכשיו".

1
צילום: אריאל קדם רשות הטבע והגנים
2
צילום: אריאל קדם רשות הטבע והגנים
3
צילום: אריאל קדם רשות הטבע והגנים
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים