שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » סייבר » האתר של שירביט נפרץ; פרטי מבוטחים דלפו
מתקפת סייבר
חשש לדליפת פרטים חמורה של מבוטחים בעקבות מתקפת סייבר על שרתי חברת הביטוח 'שירביט' • קבוצת האקרים לא מוכרת בשם BlackShadow לקחה אחריות על התקיפה
מתקפת האקרים, זליגת חומר סודי | צילום: Sergey Nivens, שאטרסטוק

חשש לדליפת פרטים חמורה של מבוטחים בעקבות מתקפת סייבר על שרתי חברת הביטוח 'שירביט'. כך עולה מהודעה חריגה שפרסמו הבוקר רשות שוק ההון ומערך הסייבר הלאומי. על פי החשד, מי שעומד מאחורי הפריצה היא קבוצת ההאקרים Black Shadow team,  שפרסמה בטוויטר את דבר הפריצה.

בהודעה שנמסרה ממערך הסייבר הלאומי נכתב, כי ישנו "אירוע דלף מידע מחברת הביטוח שירביט. אמש החלה החברה בסיוע המערך לבדוק חשד לאירוע סייבר על אתר ושרתי החברה שבוצע על ידי האקרים". כרגע אתר שירביט אינו פעיל.

עוד נמסר בהודעת רשות שוק ההון ומערך הסייבר, כי "מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר במידע על פרטי ביטוח של לקוחות. במאמץ משותף לרשות ולמערך, הבדיקה ממשיכה. בעקבות כך שב וחידד המערך יחד עם הרשות את ההנחיות לגופים המוסדיים במשק".

קבוצת ההאקרים שקיבלה אחריות למתקפה פרסמה לצד תעודות זהות ורישיונות גם הקלטה משיחה של לקוחה עם החברה.

כאמור, קבוצת האקרים לא מוכרת בשם BlackShadow, שחשבון הטוויטר שלה נפתח רק החודש, קיבלה אחריות למתקפת הסייבר בציוץ בטוויטר: "מתקפת סייבר ענקית בוצעה על-ידי קבוצת BlackShadow, זו הייתה מתקפה ענקית על תשתית הרשת של שירביט, שהיא חברה שפועלת בתחום הכלכלי של ישראל". לטענתם הם הסבו נזק לשרתי שירביט.

לאחר בירור המקרה נמצא כי פרטיו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב הודלפו גם הם.

המנכ"ל צביקה ליבושור הגיב לדיווח ואמר: "אין בנתונים שדלפו מידע שעלול לגרום נזק למבוטחינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים