שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » הבורסה הישראלית משיקה הבוקר מדד חדש
ת"א קנאביס
הבורסה מודיעה על השקת מדד חדש צמוד למניות הקנאביס, ת"א-קנאביס • המדד יכלול תשע מניות, בשווי שוק של 1.7 מיליארד שקל, כאשר ישנה תקרה של 15% למנייה במדד
הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: Boris-B, שאטרסטוק

הבורסה לניירות ערך בתל אביב מודיעה הבוקר על השקת מדד חדש צמוד למניות הקנאביס, ת"א-קנאביס, שיורכב ממניות הכלולות בענף הקנאביס ובענף הביומד. המדד החדש יורכב מ-9 מניות בתחום, שהן המניות של חברות הקנאביס הגדולות בבורסה ושוויין הכולל מגיע ל-1.7 מיליארד שקל.

המדד יכלול תשע מניות כאמור, בשווי שוק של 1.7 מיליארד שקל – כאשר את המדד ירכיבו החברות: אינטרקיור, פנאקסיה ישראל, שיח, תיקון עולם, טוגדר, פארמוקן, אינטליקנה, קנאשור ויוניבו.

בהנהלת הבורסה סבורים ש"תחום הקנאביס הרפואי בישראל התפתח בשנים האחרונות ולמרות שטרם הגיע לבשלות, נראה כי הוא התבגר ובשוק ההון כבר נצבר ניסיון עם חברות מתחום זה, בהמשך לכך, השיקה הבורסה ב-1 בנובמבר תת ענף חדש ייעודי לתחום זה. תת-ענף קנאביס כולל את החברות שעיסוקן העיקרי הוא בתחומי מחקר, גידול, ריבוי, מכירה או ייצור ושיווק של מוצרי קנאביס רפואי", כך נכתב בהודעת הבורסה.

עוד נכתב, כי "המדד יכול להוות, בין היתר, אינדיקציה למגמת השינוי בשווי החברות הכלולות בו וכן בנצ'מרק לקרנות נאמנות אקטיביות שמציעות חשיפה לענף צעיר וצומח זה ועל כן הוחלט בבורסה להשיקו".

שווי השוק של 9 חברות הקנאביס שנכללות בתמר (מאגר המניות למדדים) נמוך יחסית ולכן, לפי שעה, המדד אינו עומד בתנאים הנדרשים על מנת שיוכל להוות נכס בסיס לקרנות סל ומוצרים פיננסים מחקים.

יצויין, כי תקרת המשקל למנייה במדד לא תעלה על 15%, כאשר שתי המניות הגדולות (אינטרקיור ופנאקסיה) לוקחות כל אחת 15% ממשקל המדד וכל השאר מתחלקות בהתאמה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים