שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » הבידוד עלול לגבות מחיר בעוד 3 חודשים
ויטמין D
הבידוד והניתוק מהסביבה, אמנם מבטאים מגננה ראויה מפני הידבקות בווירוס הקורונה מחד, אך בד בבד מחייבים אותנו להיות עירניים ולאמץ סדרה של פעולות חיוניות להגנת המערכת החיסונית שלנו
ויטמין D נוצר מאור השימוש | צילום: FotoHelin, שאטרסטוק

בימים בהם כל אחד מאיתנו מסגל לעצמו סדר יום ושגרה חדשים, חשוב מאוד לשים לב לדברים הקטנים אך החשובים באמת שעלולים לגבות מאיתנו מחיר רק כעבור זמן.

על פי מחקרים רפואיים, חוסר בויטמין D נוצר כתוצאה מאי חשיפת העור לקרני השמש. בימים בהם האזרחים נדרשים להסתגר בבית, ונמנע מהם להיחשף לאקלים הטבעי במרחב הפתוח, עלול מטבע הדברים להיווצר מצב של חוסר בוויטמין הנחוץ שאחד מסגולותיו הוא ההגנה על המערכת החיסונית ומרחב הנשימה.

רק בשבוע שעבר הודיעה ראש תחום הבריאות, קטי דור כי משרד הבריאות ממליץ על "תוספת ויטמין D בימי הסגר, שכן זו עשויה להפחית את הסיכון לדלקות אקוטיות בדרכי הנשימה במהלך מגיפת קורונה".

לדברי פרופ' צופיה איש-שלום מומחית לרפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה, בבית חולים אלישע, הרי שיותר ויותר מחקרים אפידמיולוגיים מהשנים האחרונות מצביעים על הקשר בין מחסור בוויטמין D לפגיעה במערכת החיסון בכלל ולהתרחשות זיהומים נשימתיים בפרט. לדבריה, "בדומה למחלה הנגרמת עקב הידבקות בנגיף הקורונה COVID-19 , חסר בוויטמין D עלול לגרום לפגיעה בייצור של נוגדנים ובפעילותם של תאים בולעניים שמטרתם להילחם בזיהומים נשימתיים".

המלצתה של הפרופ' איש-שלום היא, כי מעבר לחשיפה מבוקרת לשמש המומלצת, טיפול במינון יומי או שבועי של ויטמין D עשוי לתמוך בהפחתת התגובה הדלקתית שמובילה להחמרת התסמינים הנשימתיים בחולים שנדבקו בנגיף הקורונה. לכן, חשוב שאנשים שנוטלים טיפול בויטמין D בגלל אוסטיאופורוזיס או חסר ויטמין D שתועד בעבר, יקפידו על נטילת טיפול זה במינון מומלץ ובאופן סדיר.

עם זאת חשוב לדעת, כי אין כל יתרון בנטילה של מינון גבוה של ויטמין D, שעלול להיות כרוך בסיכונים, עד כדי השפעה על מערכת החיסון, עדיפה נטילה של מינון יומי על פני מנות העמסה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים