שיתוף
תגובות
משפט » "הביטוח הלאומי השתלט על הוועדות הרפואיות"
עתירה לבג"ץ
עתירה שהוגשה ע"י לשכת עורכי הדין מעלה טענות נגד התנהלות הביטוח הלאומי בוועדות הרפואיות על חשבון המבוטחים: פיקוח על רופאים, שינוי פרוטוקולים והארכת כהונה
המוסד לביטוח לאומי | צילום: MagioreStock, שאטרסטוק

עתירה שהוגשה לבית המשפט העליון על ידי לשכת עורכי הדין, בהובלת עו"ד ענת קאופמן, יו"ר הוועדה לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין, חושפת שורה של התנהלויות פסולות לכאורה של הביטוח הלאומי שיש בהם כדי להשפיע על הוועדות הרפואיות בניגוד לדין.

העתירה הוגשה לאחר שלאחרונה הצטברו בוועדות הביטוח לאומי שבלשכת עורכי הדין עדויות רבות, המעידות על התערבות של הביטוח הלאומי בפעילות הוועדות הרפואיות, למרות שעל פי החוק הן אמורות להיות גוף עצמאי בלתי תלוי. לעתירה צורפו מסמכים ותצהירים המוכיחים שנציגי הביטוח הלאומי מנחים את הרופאים כיצד לפסוק בוועדות, וכן מצורפות הוכחות לתיקון פרוטוקולים ללא ידיעת המבוטחים.

העותרים אורים כי "במקרים בהם דנות הוועדות הרפואיות, נמצאים למעשה מצד אחד המבוטחים ומצד שני הביטוח הלאומי. על פי חוק, חייבות הוועדות להיות ניטרליות ובלתי תלויות בבואן לדון במקרים. בפועל המציאות היא כי הביטוח הלאומי למעשה ממנה את הרופאים היושבים בוועדות, מתווה מדיניות, מפקח על החלטותיהם ומשנה פרוטוקולים, כל זאת תוך פגיעה מהותית בזכויות המבוטחים".

עו"ד ענת קאופמן, המשמשת כיו"ר הוועדה לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין ומובילה את העתירה אמרה כי "מישהו התבלבל ושכח את המטרה הבלעדית של החוק – טובת המבוטח. מה שקרה לאחרונה הוא שהצטברו אצלנו בוועדת ביטוח לאומי שבלשכת עורכי הדין עדויות חמורות רבות. את צעדי הביטוח לאומי לאורך השנים ניתן להבין רק לאור הפרנויה מרמאות המבוטחים ומהתדלדלות הקופה. הוא השתלט על הוועדות ששם נקבע גורל המבוטחים".

"הוועדות הרפואיות הן גוף שחייב להיות עצמאי ובלתי תלוי ולבחון מצב בריאותי ללא חשש מ"האח הגדול". גם אם יש רצון טוב, כוח מוחלט בלי בקרה – משחית. חשוב להדגיש, העתירה אינה כנגד הרופאים וגם לא כנגד הפקידים אלא כנגד השיטה. אנו מבקשים בעתירה להורות על מינוי וועדה מייעצת בלתי תלויה עם נציגות הלשכה אשר תופקד על מינוי הפוסקים ופעולתם בוועדות".

הצטרפו ועקבו אחר

16 תגובות

  1. למעשה בעקבות זאת שללו ממני זכרות לעזרה במשך למעלה מ7 שנים שוב הגשתי שרמ ושוב העלו אחוזי נכות אבל אז אמרו תגישי ערעור ואם יוחלט עי פקיד הביטוח הלאומי אז ישנו זאת אבל הניקוד הוא לפי הקרטריונים החדשים .
    התייאשתי ואני זקוקה לעזרה .
    הגשתי לפני מספר דקות שוב לדון מחדש בבקשה כי המצב החמיר .
    אני פשוט לבד ואין מי שיעזור .
    זה עוד סיוט במוסף למסכת הסיוטים הרפואיחם שיש לי .
    בית חולים רשם חייבת השגחה רופא מטפל רשם בדחיפות השגחה ורק הפקידה כם הרופא של הביטוח הלאומי בוועדה עשתה חישוב מחשבון מולי ושאלה את רופא הוועדה אם זה בסדר וברוב חוצפתם אמרו לי את לא צריכה עורך דים אנחנו פה כדי לעזור לך . התכוונו אנחנו פה כדי לתקוע אותך שוב ושוב .
    היו נחמדים הרמנתי שיעזרו לי אבל הפוך גם קבעו ולא כינסו רופאים בהתאם למסמכיםמשהוצגו וגם קבעו נכןת לא תואמת למסמכים והתעלמו מכינוס וועדה לרופא מומחה אחר.
    אם לא הייתי צריכה לא הייתי מגישה גי אני יודעת באיזה סיוט זה כרוך .פשוט סיוט אבל חוסר האונים למי לםנות , הפעם הכריעה שוב והגשתי שוב ובקשתי שיקבעו שלא בפני עס מסמכים שהוגשו לפני מספר חודשים . אין לי אפשרות לערער עך החלטה כי מפאת מחלתי לא הצלחתי להגיש או להגיע להגשת ערעור או לוועדה אצל פקידה .
    משהו ככ מסריח שם …סיוט

    1. זה מה שבדיוק עשו לי ולמשפחתי כמתואר בכתבה והבעיה הגדולה שנוצרה שבית הדין האזורי והארצי לעבודה בירושלים פיברקו ביחד עם ביטוח לאומי החלטות ופסקי דין דבר שגרם לי ולמשפחתי נזקים בלתי הפיכים אני ומשפחתי לא נוותר נלחם לקבלת זכויתנו לקצבאות קיום דבר שנשלל מאיתנו ולצערנו אנחנו שורדים מקיבוץ נדבות אשתי ויולט חולת סרטן שד וראיה ולב וטראומות תקיפות פיזית נפשית מינית ואני חולה בהפרעות קצב לב גידול בריאות ובעיות אורטפודיות ועוד הביטוח הלאומי ובית הדין האזורי והארצי לעבודה בירושלים פיברקו את ההליכים בתיקים בבית הדין האזורי לעבודה בתיק ב"ל 66690-06-2016 , ובבית הדין הארצי לעבודה בירושלים ובתיק עב"ל 73708-06-20 ושללו מאיתנו קצבאות קיום דיור ועוד מדובר בפשעים נגד האנושות שבוצעו בי באשתי ויולט ובילדים שלנו אודליה יהודה חן יעקב חביבי שחייהם וחיינו הוריהם הביולוגיים חיים ויולט חביבי חיינו נהרסו הוחרבו על ידי המוסד לביטוח לאומי והגורמים השונים הקשורים עימם מהממסד במדינת ישראל ראו בגוגל יוטיוב הבשורה על פי חביבי.

  2. מחר אבקש לייצג אותי בוועדה לשרמ יש לי ניירת מ2014 עם המון מחיקות אני לא מתפקדת בכלל הגשתי שרמ שוב בפברואר 2021 ושוב עשו ממני אצנית .
    יש לימאת כל הניירת מ2014 לפני ששינו את הקרטריונים היה לי ניקוד 23 אבל מה הם עשו ? הורידו נכות מתחת ל60% בכרבע אחוז ואז אמרו שנכון שיש ניקוד גבוה אבל אין לך 60% ואז משום מה העלו מבלי לידע ל64% ושוב הורידו ל60% וזאת בעקבות ערעור . אני לא ראיתי מהם שום תשלום לשרם לאחר שהעלו ונאמר לי שרק הפקידה בביטוח הלאומי קובעת לרופא אין שום סמכות לקבוע.

  3. מחזק אותכם לי קרה שועדת רשות היא משפיעה על הרופאים ובלי נוכחות של האדם צריך בדחיפות להוציא את הוועדות מידי החתול שזה המוסד המדכא הלאומי

  4. אני בנשורת האחרונה ותיכף הפרישה
    אני ללא תפקוד ובפוסט טראומה ועדיין דחו את בקשתי

  5. יש בהן.אראה מופתעת.זה גוף שפועל כארגון פשע.טוב יעשה הממשל החדש אם ימנה גם לו ועדת חקירה.העובדות קיימות.

  6. גם אני נפגע עבודה ובמשך שנה משכו אותי מוועדה לוועדה בתאריך הוועדה האחרון ביטלו לי את הנכות בטענה"שהממצאים לא תואמים לתלונות" למרות שמסמכים רפואיים מציינים אחרת שחור על גבי לבן
    אבחנת הרופא בוועדה האחרונה הייתה שקר מוחלט לגבי הבדיקות שכיביכול בוצעו ולגבי ממצאי הבדיקה
    ביטוח לאומי מנסה/ומצליח להטיש אנשים שצריכים עזרה.

  7. כל הכבוד הגיע זמן לכשות סדר בביטח לאומי בנושא וועדות רפואיות הם משתלטים על הוועדות הרופא הבודק מקבל החלטה לא רפואית אלה החלטה של הביטוח וכך המבוטח לפעמים נכשל חייבים שהוועדות הרפואיות יהיו מחוץ להחטות הביטוח נטו החלטה רפואית בוועדות הביטוח רוצה לגרום למבוטח לא לקבל את הזכיות שלו אנחנו חייבים לקום ולהתנגד למערכת הפיה של הביטוח על הוועדות שכל אזרח שנפגע חייבים לצאת להפגין נגד הביטוח

  8. אני נפגעתי תאונת עבודה נהיה לי פריצות דיסק קרע בכתףבביטוח לאומי אומרים לי שזה קרה לי בעבר לא היה ולא נברא אחרי הכתבה הזאתי אני מאמין שזה שקר

  9. משהו רע ושפל מאוד שקרה לי בעקבות וועדה רפואית שיהיה עם משהו/י לדבר אני ישמח לשתף את המיקרה שלא הגיע לי להשפל בגללו על רופאי ביטוח לאומי.

  10. ולי הם שינו אחוזי נכות קבועים בגב תחתון כדי לא לשלם קצבת ביטוח לאומי נכה .

  11. מרגע פתיחת מרכזי יד מכוונת.שירות שניתן בחינם לאוכלוסיה,יצאו לישכת עורכי הדין להגן על התרנגולת וביצי הזהב .אשר הם גוזלים מהמבוטחים ושותפים .רק לכסף .אסור לגזול את האזרח לוועדה רפואית פונים דרך יד מכוונת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים