שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » הביטקוין חצה אתמול את שיא כל הזמנים
67,000 דולר
לפי הערכות הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC), שאיפשרה לראשונה את הנפקתן של קרנות סל (ETF) של חוזים עתידיים על מחיר הביטקוין, היא האחראית לזינוק של המטבע
ביטקוין | צילום: Wit Olszewski, שאטרסטוק

המטבע המבוזר המוביל – ביטקוין שבר אתמול (ד') את שיא כל הזמנים – וזינק לשווי מדהים של 67 אלף דולר. מדובר בנקודה הגבוהה ביותר אליו הגיע המטבע מאז מאי 2021, אז עמד על שווי של 64 אלף דולר.

לפי הערכות הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC), שאיפשרה לראשונה את הנפקתן של קרנות סל (ETF) של חוזים עתידיים על מחיר הביטקוין, היא האחראית לזינוק של המטבע.

ובכל זאת, דווקא אחרי מה שנראה כדהירה מטה, אם לא התרסקות של ממש, שהחלה לאחר השיא אליו הגיע במאי, הצליח המטבע הדיגיטלי להציג התאוששות יפה, וחזר לכוחו.

הירידה במאי הגיעה לאחר שמנכ"ל טסלה אילון מאסק צייץ בטוויטר כי "טסלה מוטרדת מכמות האנרגיה המושקעת בכריית ביטקוין ומהנזק הסביבתי הצפוי, ולכן תפסיק לקבל ביטקוין במכירת מכוניות". כמה חודשים לפני כן, מאסק אימץ בחום את הביטקוין ואף שינה את הביו שלו בטוויטר ל"ביטקוין" ב 29 בינואר, מה שהקפיץ את מחירו מ-30 אלף ל-38.5 אלף דולר ביום אחד.

ב-8 בפברואר הוא אף הכריז כי טסלה קנתה ביטקוין למאזן החברה בשווי של 1.5 מיליארד דולר ותתחיל לקבל ביטקוין כמטבע לגיטימי במכירת רכבי טסלה. הציוץ הזה הקפיץ גם הוא את המחיר, הפעם מ-38 ל-46 אלף דולר. מאסק הפך לגיבור קהילת הביטקוין, אף על פי שהיו מי שחששו מ"חיבוק דוב", מה שלימים התגלה כחשש מוצדק.

לאחר הציוץ במאי המחיר של הביטקוין החל לרדת בחדות. במקביל, עלה גל עצום של ביקורת נגד מאסק ונגד החברה ותהליכי קבלת ההחלטות שלה: "האם לא ידעתם את העובדות האלה כאשר קניתם ביטקוין לפני 3 חודשים"? שאלו רבים, "ואם ידעתם, מדוע בכל זאת קניתם?"

עברו רק 3 חודשים, ומאסק שוב מצייץ, הפעם בכיוון הנגדי: "טסלה מוטרדת מכמות האנרגיה המושקעת בכריית ביטקוין ומהנזק הסביבתי הצפוי, ולכן תפסיק לקבל ביטקוין במכירת מכוניות". המחיר, כמובן, החל לרדת בחדות. במקביל, עלה גל עצום של ביקורת נגד מאסק ונגד החברה ותהליכי קבלת ההחלטות שלה: "האם לא ידעתם את העובדות האלה כאשר קניתם ביטקוין לפני 3 חודשים"? שאלו רבים, "ואם ידעתם, מדוע בכל זאת קניתם?"

המטבע, שנסחר אז בצורה יציבה סביב 55 אלף דולר, צנח בסופ"ש לרמתו הנמוכה זה מאה ימים ולרגעים נסחר סביב 42 אלף דולר, ירידה של כ-35% מהשיא שעמד אז על 65 אלף דולר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים