שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הבנות בין הרשות להלבנת הון והאמירויות
הנורמליזציה מתרחבת
מזכר הבנות נחתם הבוקר בין הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים והרשות למודיעין פיננסי באיחוד האמירויות הערביות במטרה לחזק את השת"פ
ראש היחידה למודיעין פיננסי של איחוד האמירויות הערביות, ד"ר וליד חסן אל-חוסני | צילום: משרד המשפטים

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים חתמה הבוקר על מזכר הבנות (MOU) עם הרשות המקבילה למודיעין פיננסי באיחוד האמירויות הערביות (UAE-FIU). החתימה על מזכר ההבנות תקדם את חילופי המודיעין הפיננסי בין שתי הרשויות ותחזק את שיתוף הפעולה ביניהן ובין המדינות לשיפור המאבק המשותף בהלבנת הון ומימון טרור.

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור רואה בשיתוף הפעולה בינה לבין הרשות המקבילה לה באיחוד האמירויות הערביות חשיבות עליונה. כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות יצר הזדמנויות כלכליות חדשות אדירות ומסמך ההבנות הראשון שנחתם בין המדינות היה בנושא שיתופי פעולה בתחומי הבנקאות והפיננסיים, מתוך הכרה בחשיבות שמייחסות שתי המדינות לתחום זה.

עם זאת, גם גורמי פשיעה ומימון טרור עלולים לנצל לרעה את ההזדמנויות שנוצרו כתוצאה מכינון היחסים הכלכליים בין המדינות במטרה לבצע פעילות פלילית, להלבין הון שמקורו בפעילות עבריינית או לממן טרור תוך שימוש בערוצים הפיננסיים בין המדינות.

החתימה על מזכר ההבנות לשיתוף פעולה ביניהן, תשפר את יכולתן של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור והרשות המקבילה לה באיחוד האמירויות הערביות לפעול יחד על מנת לזהות סיכונים אלו, לשתף פעולה במישור המודיעיני ולסכל ניסיונות להלבנת הון ומימון טרור.

באמצעות שיתוף פעולה זה תפעלנה הרשויות להגנה על המערכות הפיננסיות של ישראל ושל איחוד האמירויות הערביות, יציבותן וצמצום ניצולן לרעה למטרות מימון טרור והלבנת הון, דבר אשר יסייע לממש הפוטנציאל הפיננסי הטמון בהסכם השלום בין שתי המדינות. בנוסף להחלפת מידע מודיעיני, צפוי שיתוף הפעולה בין הרשויות לכלול סיוע מקצועי ושיתוף ידע באופן הדדי.

מ"מ שר המשפטים בני גנץ: "אני מברך על חתימת ההסכם הבוקר, המלחמה במימון טרור והלבנת הון חשובה ומהותית עבור כלכלה חזקה וביטחון ישראל. שיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות יאפשר לנו לקיים קשרי מסחר וכלכלה חזקים יציבים ובטוחים".

ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, אמרה בטקס החתימה המקוון: "זהו צעד היסטורי ליצירת שיתופי פעולה ולהחלפת מודיעין פיננסי ושיתוף בידע בינינו ובין עמיתנו באיחוד האמירויות. המהלך יקדם פעולה משותפת להגנה על המערכות הפיננסיות של המדינות וצמצום ניצולן לרעה למטרות הלבנת הון ומימון טרור, אשר יאפשרו למיקסום הפוטנציאל הפיננסי הטמון בהסכם השלום בין שתי המדינות. ברצוני להודות לצוות הרשות על העבודה המקצועית החשובה בכינון היחסים".

ראש היחידה למודיעין פיננסי של איחוד האמירויות הערביות, ד"ר וליד חסן אל-חוסני, ציטט בטקס החתימה את דבריו של השיח עבדאללה בן-זאיד, שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות הערביות, בטקס החתימה של הסכמי השלום בין איחוד האמירויות הערביות לבין מדינת ישראל: "הגענו היום על מנת לומר לעולם כי זוהי גישתנו, וכי השלום הוא העיקרון המנחה אותנו". "מנקודת מבט זו" הוסיף ד"ר אל-חוסני, "החלטנו לחזק את היחסים ולחזק את עקרונות השלום, היציבות והביטחון על-ידי חתימה על מזכר ההבנות אשר יחזק את היחסים בין היחידה למודיעין פיננסי של איחוד האמירויות הערביות (UAE-FIU) והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור של ישראל, ולחזק את המסגרות לשיתוף פעולה במאבק בהלבנת הון ובמימון טרור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים