שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "הבנות עם איראן על המשך הפיקוח"
סבא"א הודיע
ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסר כי הושגו הבנות בנוגע להמשך עבודת הפקחים – שימשיכו לבקר במתקני גרעין במדינה איך גישתם תופחת
הגרעין האיראני | צילום: Inspired By Maps, שאטרסטוק

יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, אמר כי הושגה פשרה עם איראן ולפיה עבודת הפקחים באתרי הגרעין תימשך, אף שהיא תוגבל החל מיום שלישי. הוא אמר את הדברים לאחר פגישה עם בכירים בטהראן, בניסיון למנוע ממנה להשהות את הפרוטוקול הנוסף בהסכם הגרעין שמאפשר ביקורי פתע.

לדברי גרוסי, הסכם הפיקוח הזמני יהיה בתוקף במשך שלושה חודשים, בהיקף מצומצם יותר מאשר בהסכם הגרעין, אבל בצורה "משביעת רצון" מבחינת מטלות הסוכנות. "תהיה לנו פחות גישה", הודה גרוסי. "אבל בדבר חזרה מלאה להסכם צריך יהיה להכריע במשא ומתן פוליטי. מה שסיכמנו הוא דבר בר-קיימא, כדאי לגשר על הפער הזה שיש לנו, ומציל את המצב כעת".

גרוסי הסביר כי על פי ההסכם החדש, מספר האתרים המפוקחים יוגבל והפקחים לא יורשו לקיים בדיקות פתע, במטרה לבדוק כי לא מוסתרת מהם פעילות כלשהי. כזכור, בתחילת החודש נחשף כי איראן פעלה במודע להסתיר מפקחי סוכנות הגרעין פעילות גרעינית בכמה אתרי מפתח.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווח לאחרונה כי הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית איתרה שרידי אורניום בשני מתקני גרעין איראניים לא מוכרזים. שבעה דיפלומטים שצוטטו בדיווח אמרו כי פקחי הסוכנות איתרו את השרידים בביקורת פתע שערכו בשני האתרים באוגוסט ובספטמבר בשנה שעברה, אחרי שאיראן עיכבה את זאת ומנעה מהם גישה במשך שבעה חודשים.

הסוכנות נערכת להוכיח את איראן על היעדר ההסבר לממצאים ובכך לסבך את מאמצי ארצות הברית לחדש את הסכם הגרעין. שגריר איראן לסבא"א סירב להגיב, וכך גם נציגי הסוכנות הרשמיים. בכיר איראני אמר לרויטרס: "אין לנו מה להסתיר. לכן הותרנו לפקחים לבקר את האתרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים