שיתוף
תגובות
יהדות » סיפור לשבת » הבנת? יותר לא צריך להכות
סיפור לשבת
הכסף לא הספיק לנסיעה עד צאנז. שכנה לחשה לה על שינאווא, ואז שמעה האלמנה שבנה היטלטל בין חיים למוות, מתי הקב"ה מפסיק להכות
ציור: תמונתו של הרה"ק משינאווא | צילום: המכלול

האלמנה הצעירה לא ידעה לאן תפנה. בנה הקטן החל לפתח סימני מחלה ודאגה עצומה לפתה את לבה. אצל אחיו הגדולים זה נגמר באופן גרוע.

"רוצה אני לנסוע אל הרה"ק רבי חיים מצאנז", סיפרה האלמנה לשכנותיה. "אולם הדרך רחוקה ואני מפחדת על הילד החולה. גם אין לי מספיק כסף לנסיעה עד צאנז".

למחרת הגיעה השכנה בארשת צופנת סוד. "דיברתי עם בעלי אתמול", פנתה אל האלמנה הצעירה נרגשת. "סיפרתי לו את דברייך. בעלי הציע שבמקום לנסוע לצאנז, תוכלי לנסוע לבנו הגדול של ה'דברי חיים' מצאנז – הרה"ק רבי יחזקאל שרגא הלברשטאם. הוא צדיק גדול שרבים נושעו מברכותיו וגר בקרבת מקום".

השכנות המסורות אספו עבור האלמנה כסף לנסיעה, אחת מהן אף התנדבה לשמור ולטפל בבנה החולה עד שתחזור אמו משינאווא, מקום מגוריו של הרבי.

לאחר מסע לא ארוך עמדה האלמנה בתור הארוך שהשתרך לפני דלתו של הרה"ק בעל 'דברי יחזקאל'. כאשר הגיע תורה, היא פרצה בבכי ושחה את סאת תלאותיה: שנים ספורות אחרי חתונתם, בעת שהיו להם כבר כמה ילדים, החלו בניה לחלות. מדי שנה חלה בן אחר ואחרי תקופה לא ארוכה השיב את נשמתו ליוצרו.

אם לא די בגזירת הבנים, חלה בעלה הצעיר ולאחר תקופה מייסרת ויקרה להחריד בשל התרופות שרקחו הרופאים עבורו, הלך אף הוא לבית עולמו. נותרה האישה אלמנה צעירה כשביתה ריק מכל חפץ בעל ערך ואף מבני משפחה. רק יתום אחד רך בשנים נותר לה לפליטה. וכעת, אף הוא חלה.

"מה אעשה?" פכרה האלמנה את ידיה בבכי של ייאוש. "אין לי למי לפנות לעזרה ומה יהיה עם חיי?"

הרה"ק משינאווא השתתף בצערה של האישה בעלת הייסורים. נשא את משלו וביאר באוזניה דברי חיזוק למאורעות הקשים שעוברים עליה.

כאשר בן מתנהג שלא כראוי – הסביר רבי יחזקאל שרגא – לפעמים אין ברירה אחרת לאב, כי אם להעניש אותו. לא תמיד רואים את הקשר בין המכה שקיבל הבן כעונש, לבין שיפור ההתנהגות שלו בשלב מאוחר יותר, אולם כאשר הדבר נשנה מספר פעמים, כאשר רוצה הבן שוב לעשות מעשי-משובה, הוא נזכר בעונש שקיבל והדבר מרתיע אותו.

לפעמים אבינו שבשמים רוצה שנשפר את דרכינו ונשוב למוטב. הוא מתחיל עם מכה אחת, כדי שנבין את המסר. אולם לא תמיד אנו זוכים להבין. או אז מוסיף אבא שבשמים לייסר אותנו, שכן מטרתו היא שיפור המעשים והטבת הלב. כאשר אנו מתעוררים לתשובה מכוח הצרות, כבר אין צורך להוסיף להכות אותנו. המסר נקלט ומעתה לא נותר אלא ליישם אותו.

"טלי את בנך", הורה ה'דברי יחזקאל' לאלמנה הבוכייה. "תעלו יחד לירושלים עיר הקודש ומבטיח אני לך ששם יאירו לכם החיים פנים. בזיווג הגון, בבריאות הגוף והנפש ובפרנסה ברווח ובנקל".

לאחר שנים רבות עמדה אותה אישה בירושלים עיר הקודש, לפני הגאון רבי חיים לייב אויערבך, ראש ישיבת 'שער השמים'. לידה עמד בנה, חסון ובעל משפחה ברוכה. היא סיפרה לרבי חיים לייב על ביקורה בחדרו של ה'דברי יחזקאל' והראתה לו שדבר לא נפל מדבריו ארצה…

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים