שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » הגאון רבי אריה גמליאל זצ"ל
ברוך דיין האמת
הרב גמליאל כיהן כראש ישיבת שדרות. בעבר כיהן כחבר כנסת מטעם סייעת ש"ס. נפטר בגיל 71 לאחר מחלה קשה
הרב אריה גמליאל ז"ל | צילום: מכון המאורות

הבוקר הלך לבית עולמו לאחר מחלה קשה וממושכת, ראש ישיבת שדרות, הגאון רבי אריה גמליאל זצ"ל. הגאון רבי אריה זצ"ל נפטר והוא בן ה-71 בלבד, ידוע כאחד מזקני רבני תימן, ומי ששימש בשלל תפקידים תורניים ונכבדים, על מנת לפאר ולרומם קרן היהדות והמסורת. למעלה מ-40 שנה זכה להפריח את השממה בדרום, והקים עולה של תורה בפרט בעיר שדרות ומחוצה לה.

מלבד יתר עיסוקיו התורניים הרבים, זכה לחבר את סדרת הספרים העמוקה, שו"ת 'מעשה ארג', ו'בית גמליאל'. במהלך השנים, שימש כחבר כנסת מטעם סייעת ש"ס בכנסת, וכן כסגן שר הדתות ועוד, כאשר פעל רבות לשימור וחיזוק ענייני הדת, ובפרט פעל בכל מאודו למען קהילות קודש תימן בארץ ובעולם. כאשר את כל חייו הקדיש במסירות רבה למען הכלל והפרט.

כאמור, בעשרות השנים האחרונות הקים הרב את היכל ישיבתו בשדרות, אך בשנים האחרונות עקב מחלתו וחולשתו הרבה, הופקד בנו הגאון רבי חננאל גמליאל שליט"א על ראשות הישיבה.

הלווייתו תצא היום יום שישי כ"ח אב תשפ"א, בשעה 12.30 בצהרים, מבית העלמין בשדרות.

מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א ספד: "שמעתי בצער רב על הסתלקותו מאיתנו של ידידנו ראש ישיבת ׳שדרות׳ הגאון רבי אריה גמליאל זצ״ל. הרב זצ״ל זכה וזיכה את הרבים, גידל דורות של תלמידים, היה חריף ובקי, לן בעומקה של תורה בדרך לימוד ישרה ונלחם ליישב את דרכו של מרן אאמו״ר זצ״ל. זכורני כי עוד לפני כיובל שנים בעת לימודנו בחברותא בישיבת הנגב גם בזמן ההפסקות, ניכר כי עדיו לגדולות שקדנותו וחריפותו וחדוות לימוד התורה שבו היו לסמל ולמופת, עולם התורה יחסר את אחד מטובי בניו. תנחומי למשפחתו הכבודה ותלמידיו הרבים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: ״בצער רב קיבלתי את הבשורה הקשה על פטירתו לאחר שנזדכך ביסורים של ידידי ורעי חברי ושותפי לדרך, ראש ישיבת שדרות הגאון הרב אריה גמליאל זצ״ל, אשר מסר נפשו עשרות בשנים להקמת עולה של תורה, זיכה את הרבים והקים והנהיג קהילות״.

חה"כ הרב יואב בן צור: "קבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של ידידי ורעי ראש ישיבת שדרות הגאון הגדול הרב אריה גמליאל זצ"ל ממייסדי העיר, אשר זכה להעמיד תלמידים הרבה, להחזיק בכתרה של תורה, לזכות את הרבים ולהאיר את החשיכה הרוחנית בנגב. הרב השאיר אחריו תלמידים ובני משפחה המומים וכואבים על לכתו. משתתף בצערם הגדול, מן השמיים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים