שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » הרה"ג עמרם פריד הצטרף ל"אגודת שמיטה"
שו"ת שמיטה מרתק
במהלך ביקור של ראשי האגודה בבית הגאון רבי עמרם פריד שליט"א התייחס הגאון שליט"א לנושאים הלכתיים אקטואלים במצוות השמיטה בשו"ת מרתק
| צילום: קרן שביעית

בין השאלות אף הובא לבירור מהו הפתרון המבריק עבור אישה שחפיצה בקיום מצוות שמיטה בהידור

במהלך ביקור שערכו ראשי "אגודת שמיטה" בין בתי גדולי ישראל נכנסו ראשי האגודה אל מעונו של הגאון הגדול רבי עמרם פריד שליט"א מו"ץ בבני ברק להתייעצות ולקבלת ברכה לקראת השמיטה המתקרבת.

הגאון רבי עמרם פריד שליט"א הביע את התפעלותו מההידור הרב במצוות השמיטה שהנהיגה "אגודת שמיטה" המאפשרת לכל יהודי לרכוש יחידת קרקע חקלאית פרטית בארץ הקודש במחיר השווה לכל נפש, ולקיים בה את מצוות השמיטה בפועל, כאשר הקרקע החקלאית ממוספרת ורשומה בטאבו על שמו של הרוכש על ידי נאמן, ומתקיימים בה כל התנאים ההלכתיים הדרושים לקיום המצווה בהידור רב.

הרב פריד שליט"א התעניין לפרטי פרטים כיצד נקנית הקרקע וכיצד מתנהלת הנאמנות כאשר הוא מביע את שביעות רצונו מהפתרונות ההלכתיים שהציגו ראשי אגודת שמיטה בפניו. בסיום הביקור הודיע הגאון רבי עמרם פריד כי הוא מצטרף ל "אגודת שמיטה" עם קרקע של ד' אמות על ד' אמות כדי לקיים מצוות שמיטה בהידור.

במהלך השיח עם הרב שליט"א העלו ראשי אגודת שמיטה כמה נושאים הלכתיים בהם נתקלו וקבלו מענה ישיר.

האם יש עניין לקנות קרקע כדי לקיים מצוות שמיטה?

כן בוודאי, מצווה גדולה מאד לקנות קרקע בארץ ישראל שע"י זה זוכים לקיים מצוות שבלי זה לא היו זוכים לקיים, ומצינו להרבה גדולי ישראל שהקפידו על זה ומפורסם שהגאון מוילנא ביקש שתלמידיו יקנו עבורו קרקע בארץ ישראל כדי שיוכל לקיים את המצווה. ידוע ג"כ שהמצוות הם כנגד האיברים ולכן זה מצווה לתקן את האיברים. וכל מצווה מתקנת איבר אחר, ומי שלא יקיים את מצוות שמיטה כאילו חסר לו איבר בגוף.

לקיום מצוות שמיטה בהידור לחצו כאן

האם יש עניין לקנות קרקע גדולה?

בוודאי. ככל שהקרקע יותר גדולה כך המצווה יותר גדולה והוא מקבל יותר שכר.

ממתי מתחילה הבטחת התורה של וציוויתי את ברכתי?

ההבטחה היא על השנה השישית, ומסתבר כי כבר בעת שקונה הקרקע על מנת להפקירה בשנה השביעית כבר חלה הברכה

האם הברכה של וציוויתי היא רק על פרנסה?

זוהי ברכה כללית של התורה על כל העניינים. כמובן שההקשר בתורה הוא על הפרנסה של תחסר בגלל השבתת הקרקע אבל זו ברכה כללית לכל העניינים

האם יש עניין שנשים יקנו ג"כ קרקע למצוות שמיטה?

החינוך במצווה פ"ד אומר שהמצווה נוהגת באנשים ובנשים. לנשים יש גם חיוב

איך האישה יכולה לקנות הרי כל מה שקנתה אישה קנה בעלה?

אם האישה קונה את הקרקע מכספי העבודה שלה אזי הכספים שייכים לבעלה ואכן זה נחשב שהוא קנה את זה. העצה כאן הוא שהבעל יקנה לאשתו במתנה, ומה שהבעל קונה לאשתו במתנה הוא שלה ובמקרה הזה גם הקרקע וגם הפירות שלה.

האם יש מצווה לקנות עבור בחורים?

בהחלט. גם כאן האבא יכול לקנות עבורם. גם אם הם קונים מכסף שלהם הקרקע שייכת להם

"אגודת שמיטה" שע"י חברת שומרי שביעית הוקמה בשנת תשס"ז, לקראת שנת השמיטה תשס"ח, במטרה לאפשר לכל יהודי בארץ ובחו"ל לרכוש יחידת קרקע חקלאית פרטית בארץ הקודש במחיר השווה לכל נפש, ולקיים בה את מצוות השמיטה בפועל. הקרקע החקלאית ממוספרת ורשומה בטאבו על שמו של הרוכש על ידי נאמן, ומתקיימים בה כל התנאים ההלכתיים הדרושים לקיום המצווה בהידור רב.

"אגודת שמיטה" נמצאת תחת פיקוחו ובנשיאותו של עמוד ההלכה הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, רב מערב בני ברק וגאב"ד שערי הוראה.

מאז השמיטה הראשונה בה הוקמה האגודה, שמיטה תשס"ח, זכו אלפי יהודים לקיים לראשונה בחייהם את מצוות השמיטה, יחד עם מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א שמצטרפים גם הם מידי שמיטה לקיום מצוות השמיטה באמצעות אגודת שמיטה.

בימים אלו כבר החל הרישום וההצטרפות לרכישת יחידת קרקע פרטית לקיום מצוות השמיטה בשנת תשפ"ב הבעל"ט כשהמצטרפים זוכים, כבר משלב ההצטרפות, להבטחת התורה הנדירה "וציוויתי את ברכתי" שנאמרה על השנה השישית קודם שנת השמיטה. באגודה משלימים את ההערכות למתן מענה לקהל הרחב המבקש להצטרף ולקיים את מצוות השמיטה בהידור.

לקיום מצוות שמיטה בהידור לחצו כאן

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים