שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הגבלות פיקוד העורף הוארכו עד מוצאי החג
ההסלמה נמשכת
מעוטף עזה ועד אזור דן, הירקון והשרון – תתאפשר התקהלות בשטח פתוח של עד 10 אנשים ובמבנה עד 100 איש. חל איסור על קיום פעילות חינוכית
מקלט | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בעקבות הערכת מצב, נקבעו הגבלות על הפעילות ביישובים בדרום ובמרכז הארץ מהיום, 15.05.2021, בשעה 20:30, עד ליום שני, 17.05.2021, בשעה 20:30. באזורים הבאים: עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש, לכיש, מרכז הנגב, דרום השפלה, שפלה, דן, ירקון ושרון.

התקהלויות ושירותים: בשטח פתוח – עד 10 אנשים. במבנה – עד 100 אנשים, בכפוף להנחיות הממשלה לתקופת הקורונה. מקומות עבודה: ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. פעילויות חינוכיות: אין לקיים פעילויות חינוכיות. בשאר הארץ חלות רק הגבלות הממשלה לתקופת הקורונה. לבדיקת ההנחיות ביישוב שלכם –

"לקראת שבועות, חשוב שהורים והילדים ישננו את ההנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף", אומר רס"ן (במיל.) יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף לציבור הדתי והחרדי. לדבריו, "מתחילת המערכה ועד עכשיו ניצלו חייהם של אזרחים רבים בזכות ההקפדה על אותן הנחיות. חובה גם לזכור, כי השקט בין מטח למטח עלול להטעות. גם אם אין ירי במשך מספר שעות, הסכנה עדיין קיימת ואסור להקל ראש".

מה ההנחיות למקומות בהן תהיה התכנסות המונית בחג של מאות ואלפי אנשים?

"אני מקווה ומאמין שבאזורים שפיקוד העורף הנחה לא לעשות זאת, זה לא יקרה. ההנחיות נכתבות על סמך הערכת מצב ולא סתם. היום בשבת, נחת טיל ברמת גן. בני ברק לא רחוקה והחשש הגדול הוא מנפילה במקום הומה אדם וגם מניסיון המלטות של אנשים רבים בזמן קצר. ואין צורך להזכיר את מירון, אנחנו חוששים מאסון בסיטואציה כזו!. חשוב שכל אחד ידע בכניסתו למקום הומה אנשים מה סדר הפעולות הנכון במקרה של התרעה והכי חשוב לא לדחוף לא לרוץ ולא ליצור פאניקה".

האם יש הנחיות מיוחדות לקראת תפילות בחג?

"מנתניה ודרומה, כולל בני ברק ושאר הריכוזים בדרום – יש מגבלת התקהלות של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה (תחת תקרת בטון). ההנחיה הזו קיימת גם בבתי הכנסת ובתי המדרש".

"חשוב גם להסביר לילדים כי בניגוד לשנה רגילה בה הם הולכים מהבית לבית הכנסת גם באמצע הלילה, השנה יש סכנה מיוחדת ולכן רצוי שילדים קטנים לא ילכו לבדם. חשוב גם להסביר להם כי אם יש אזעקה בדרך לבית הכנסת או לבית ונמצאים בשטח בנוי, יש להיכנס למבנה קרוב, לעלות קומה אחת ולהמתין 10 דקות. מי שנמצאים בשטח פתוח, או אם האזעקה נגמרה לפני שהספקתם להגיע למבנה, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לפני ההגעה לבית הכנסת, יש להכיר את המרחב המוגן ולוודא שהגישה אלא פנויה".

מה עושים אם יש אזעקה כשנמצאים בבית הכנסת?

"מי שנמצאים ליד המרחב המוגן צריכים להיכנס אליו. חובה לזכור כי מתחילת המערכה נפגעו יותר מ-160 איש שבמהלך הניסיון למהר למרחב המוגן, נפלו, נפצעו, ובשני מקרים גם היו אבדות בנפש ל"ע".

"אם אין מקום במרחב המוגן לכל המתפללים – יש להתרחק ככל האפשר מחלונות, לשכב על הקרקע, לכסות את הראש בעזרת הידיים ולהמתין 10 דקות. רק לאחר מכן אפשר להמשיך בתפילה או בלימוד".

"יש להסביר לילדים כי אם הייתה נפילה באזור שלכם, אסור להגיע למקום כדי לצפות באירוע. לאחרונה היה ירי לרמת גן שבו אזרחים יצאו מהמרחב המוגן לאחר הירי הראשון בכדי לראות את הפגיעה. ההתרעה נוספת תפסה אותם מחוץ למרחב המוגן ואילו היו נופל טיל לידם, היו עלולים להיות נפגעים רבים. חשוב גם להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. במקרה כזה, יש להרחיק סקרנים ולהודיע למשטרה".

מה עושים אם נוסעים לשבועות בצפון?

"מקו נתניה וצפונה, אין הגבלות של פיקוד העורף, אבל יש הגבלות-קורונה על התכנסויות, בהתאם לכללי משרד הבריאות. בכל מקרה, מומלץ להימנע מהתקהלויות ולהפחית את השהייה בשטח פתוח למינימום הנדרש".

"כדאי להכיר מראש את זמן הכניסה למרחב המוגן באזור שבו תהיו בשבועות. תוכלו לברר מידע זה במוקד פיקוד העורף במספר 104 (שלוחה 6), וגם בפורטל החירום הלאומי ובאפליקציה של פיקוד העורף.
"במידה ויש התרעה בזמן נסיעה ברכב, חשוב להקפיד לצאת מהרכב, מכיוון שההישארות בתוכו מסכנת את חייכם. במידה ואין מבנה סמוך אליו ניתן להיכנס, יש להתרחק מהרכב אל מעבר לשולי הכביש ולשכב על הקרקע חשוב. לזכור, בעת פגיעת רקטה בקרקע, הדף הפיצוץ מסכן את היושבים או עומדים בפגיעה של רסיסים".

מה עושים מי שנוסעים לשבועות בתחבורה הציבורית?

"באוטובוס בינעירוני הנהג יעצור בצד הדרך, יפתח את הדלתות ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות, ולהגן על הראש באמצעות הידיים. ברכבת – הנהג יאט את הרכבת ל-30 קמ"ש למשך 10 דקות. על הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות. באוטובוס עירוני – הנהג יעצור בצד הדרך וייפתח את הדלתות כדי שהנוסעים יוכלו להיכנס למבנה קרוב. במקרה שלא ניתן להגיע למבנה בזמן העומד לרשותנו, יש להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים".

הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים לשבת וחג

  1. וודאו היכן המרחב המוגן בבית הכנסת בו אתה מתפללים
  2. השאירו רדיו פועל על גל שקט במהלך השבת והחג (קול חי וקול ברמה יפעלו כגל שקט)
  3. הדגישו לילדים, לא להתרחק מבית הכנסת במהלך ליל שבועות ולמדו אותם היכן המרחב המוגן הקרוב אליו יש להיכנס מיד בהישמע התרעה.
  4. הקפידו על הנחיות ההתקהלות של פיקוד העורף לפי אזורכם. שימו לב ! עדיפות לשהות בתוך מבנה ולא בשטח הפתוח.
  5. במקרה של המצאות בשטח פתוח בזמן התרעה:
  6. היכנסו למבנה סמוך ועלו קומה אחת בחדר המדרגות.
  7. במידה ואין מבנה סמוך, יש להשתטח על הארץ ולגונן בעזרת הידיים על הראש.
  8. יש להמתין 10 דקות!
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים