שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הגבלת כהונה – בליכוד הכי תומכים בחוק
סער חושף
מליאת הכנסת החלה את הדיון בקריאה ראשונה בהצעת החוק המגבילה כהונה בתפקיד ראש הממשלה לשמונה שנים. מי שהציג את הצעת החוק הוא השר גדעון סער
שר המשפטים גדעון סער | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת החלה את הדיון בקריאה ראשונה בהצעת החוק המגבילה כהונה בתפקיד ראש הממשלה לשמונה שנים שהגיש שר המשפטים גדעון סער שאף הציג את הצעת החוק.

בדבריו אמר שר המשפטים: "שלטון ממושך של אדם אחד הוא דבר מזיק. מול הסכנות של ריכוז כוח מופרז, וסיאוב הנובע מכך אנו מציעים הסדר טוב ומאוזן יותר ורוב גדול של אזרחי ישראל תומכים ברעיון ומעדיפים אותו לאיום שיעור על כהונה ללא הגבלה".

"עיקרון דומה של מגבלת כהונה הופיע במשך כעשור בספר החוקים שלנו, ובוטל לפני עשרים שנה. אני סבור" אומר השר סער "שהמציאות שחווינו בשנים האחרונות הוכיחה, כי יש להשיב את מגבלת הכהונה לספר החוקים".

"מתנגדי הגבלת הכהונה מבקשים להותיר את הפתח לכהונה ללא הגבלה. השאיפה לכהונה ללא הגבלה היא לא רק מצד הזמן בשלטון אלא, כפי ששמענו באחרונה באופן ישיר, גם היעדר כל איזונים ובלמים אחרים מבתי המשפט ועד האופוזיציה".

"שמתי לי למטרה, לחזק את יסודות המשטר שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית ופה אנחנו מניחים נדבך חשוב למען העתיד. אני יודע שהסיעה שיש בה את התמיכה הגדולה ביותר בחוק היא סיעת הליכוד".

"אני רוצה להזכיר שגם יו"ר האופוזיציה תמך בעבר תמיכה נלהבת ברעיון הגבלת הכהונה ונשאלת השאלה למה ביבי הישן תמך וביבי החדש מתנגד. כל ההתלהמות שאנחנו רואים, ביתר שאת בימים האחרונים, היא תוצאה של אובדן עשתונות בעקבות חילופי השלטון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים