שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » הגיע הזמן שנדע לדרוש את מה שמגיע לנו
יש עצמאיות בקהל?
הפעם אני מביאה את סיפור העצמאיים שמנסים להילחם על שאריות העסקים שקרסו בקורונה • מה עושים עצמאיים שנפגעו כלכלית? וכך מגיבים המשרדים הממשלתיים
שטר של 200 שקל עם מסכת קורונה | צילום: PalSand, שאטרסטוק

כ- 70 אלף עסקים קטנים ובינוניים ייסגרו בגלל הקורונה, כך עולה מהשערות מקצועיות שזורעות פחד בקרב עצמאיים רבים.

לפני מספר ימים עלה קמפיין רשת תחת הסלוגן "אין לנו כסף ולכן לא נשלם", והוא קורא לציבור העצמאיים להפסיק לשלם מסים. מדובר בקריאה יוצאת דופן, מעין "מרד מסים", הנחשב לעבירה על החוק. מאחורי המחאה עומדת קבוצה של עשרות פעילים ברחבי הארץ.

וכך כותבים מנהלי הקמפיין: "גם לכם המדינה סגרה את העסק בחודש מרץ ומאז אין לכם פרנסה? גם לכם נגמר התזרים ובשביל לשלם את המע"מ של ינואר-פברואר הגדלתם את המינוס? עוצרים את תשלום המסים כי הכיסים ריקים! זה בידיים שלנו", כך כותבים מובילי המחאה, ביניהם הפעיל החברתי מעוז ינון, ומבקשים לשלוח מיילים לקובעי המדיניות בממשלה ובאוצר ולהודיע על הפסקת תשלום מסים. עד כה נשלחו 15,843 מיילים על ידי 1,281 אנשים, והיעד הוא להגיע ל-20 אלף מיילים ולעשרות אלפי מצטרפים.

"600 אלף עצמאים עומדים חסרי אונים מול ממשלה שמשקרת להם ומודה שהיא שיקרה להם ולא יודעת לתקן טעויות", אומר ינון. "ולכן, הצעד הכי אפקטיבי הוא להפסיק לשלם מסים, כי זה השאלטר שלנו. אנחנו נמצאים עכשיו בשלב בניית הכוח וצירוף אנשים, כי אם זה לא יהיה המוני, זה לא יהיה יעיל. אנחנו לא שייכים לאף ארגון של עצמאים, אבל אנחנו נמצאים איתם בקשר ומייצרים עכשיו מנגנון חכם שיאפשר את הפסקת התשלום".

בכתבה שהתפרסמה ב'גלובס', נשאל ינון האם הוא עומד מאחורי קריאה לעבירה על החוק, כזו שיש עליה מחיר פלילי? וכך ענה: "אני משמש פה למאות אלפי אנשים שסותמים להם אותו ומשקרים להם באופן קבוע. נעשה את זה בדרך של מנוף לחץ. מרידות מסים הן חלק בלתי נפרד מההיסטוריה האנושית ונכון, במדינת ישראל זה עדיין לא קרה וכנראה שאין ברירה וזה חייב לקרות.

"אי אפשר להמשיך עם חוסר הוודאות, עם הריבים על כל פיצוי. מה ששבר אותי היה קמפיין גיוס המונים שפתח בערב יום העצמאות, מורה דרך מהדרום שעובד אתנו תשע שנים. הוא פרסם תמונה שלו ושל ארבעת ילדיו וביקש עזרה כדי לקנות להם אוכל. נגמרתי. מלח הארץ, אדם שעובד קשה לפרנסתו".

אתה לא פוחד לגמור בכלא?

"הדבר הכי מפחיד במדינת ישראל זה לפתוח עסק, השאר בטל בשישים".

מהאוצר ביקשו שלא להתייחס.

מרשות המסים נמסר כי "רשות המסים התגייסה ושילמה עד כה מענקים ל-400 אלף עצמאים ועשרות אלפי עסקים שפנו לקבלת המענק להשתתפות בהוצאות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים