שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חשדות לזיופים והתחזות והפרת סדר בבי"ש
משטרת בחירות
מפכ״ל המשטרה סייר באזור הדרום, נפגש עם המפקדים והשוטרים, וקיבל סקירה אודות היערכות ופעילות מערכי המשטרה באזור הדרום במבצע הבחירות לכנסת
סינק של מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי |
צילום: דובורת המשטרה

החל משעות הבוקר המוקדמות, משטרת ישראל פועלת בכוחות מתוגברים במוקדי ההצבעה הפרוסים ברחבי הארץ, בכדי לשמור על הסדר והביטחון ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק בתיאום עם ועדת הבחירות המרכזית.

לצד ההיערכות המבצעית המוגברת של אלפי שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג״ב במוקדי הצבעה ובסמוך אליהם, המשטרה ערוכה ופועלת בכדי לתת מענה מיטבי גם לאירועי השגרה ולמטיילים שצפויים לפקוד את אתרי הבילוי, הפארקים והכבישים ביום השבתון. בהתאם, שוטרי התנועה והסיור נפרסו ברחבי הארץ בכדי להעניק שירותי משטרה מיטביים לאזרחי ישראל ומשתמשי הדרך.

עד כה נרשמו מקרים בודדים ונקודתיים שטופלו מאז שעות הבוקר, בהם בדיקת חשדות לזיופי הצבעה במספר מוקדים ברחבי הארץ ואירועי סדר ותעמולה אסורה נקודתיים שטופלו ע"י המשטרה בסמוך למוקדי הצבעה.

לפני זמן קצר בבית שמש, הושלכו לעבר שוטרים המוצבים במוקדי הצבעה בעיר ביצים וחצים נוספים, אחת מהן פגעה בשוטר. בשעה זו כוחות המשטרה פועלים לאיתור החשודים במעשה.

בשעות הבוקר התקבל דיווח על כתובת גרפיטי המופנית נגד נבחר ציבור בסמוך לקלפי בעיר ת״א.
דיווח הועבר לרשות המקומית שמחקה את הכתובת והמשטרה פתחה בחקירה.

במשטרה התקבל דיווח על אדם שהגיע לקלפי בראשל״צ וסירב לעטות מסיכה למרות שהתבקש לעשות כן. בבדיקתו התברר כי הוא מפר בידוד, לכן הוא נעצר ע״י השוטרים ובהמשך נרשם לו דו״ח בגין הפרת הבידוד.

מאז שעות הבוקר התקבלו דיווחים ותלונות במוקדים שונים ברחבי הארץ על חשדות לזיופים ו/או התחזות לאחר ממצביעים שהגיעו להצביע וגילו כי כבר הצביעו בשמם. במקרים המתאימים, בהם לא נמצא כי מדובר בטעות אנוש ברישומים, המשטרה פתחה בחקירות המקרים, בין היתר באמצעות צוותי הונאה ייעודיים שהגיעו למקום וגבו תלונות.

לפני כשעתיים, התקבל דיווח במשטרה על אדם חשוד שהגיע לקלפי בעיר פתח תקווה עם סכין והחל לאיים על אנשים באזור. לאחר בדיקת משטרה, התברר כי מדובר באדם המעורער בנפשו שהפר את הסדר מחוץ לקלפי תוך שהוא מנופף עם סכין. המשטרה תפסה אותו ואיתרה את הסכין ובשעה זו הוא נלקח בחקירה.

לפני זמן קצר בנתניה בשני אירועים שונים עלה חשד לניסיון התחזות למשקיפי ועדת קלפי. המשטרה עצרה לחקירה 3 חשודים במעשה.

בשעות האחרונות החלה הפרת סדר בקלפיות בבית שמש. בתום מרדף רגלי נעצר חשוד שעל פי החשד, התסיס והסית קטינים ליידות חפצים, פירות וירקות לעבר השוטרים. החשוד הועבר לתחנת המשטרה לחקירה.
כמו כן, בשעה האחרונה התקהלו כ-100 אנשים מחוץ לקלפי בעיר שניסו לחסום את הציר, הבעירו פח וקראו קריאות הסתה מחוץ לקלפי. השוטרים עצרו 2 חשודים בגין הפרת הסדר וקריאות הסתה.

בשעות האחרונות התקבל דיווח על קטטה ליד קלפי בבית ספר בחיפה. כוחות משטרה הוזעקו למקום והשיבו את הסדר על כנו.

כוחות משטרה גדולים, גלויים וסמויים, ימשיכו לפעול לאורך היממה בריכוזי הקלפיות ובסביבתם, הכל בכדי להבטיח את מהלכן התקין של הבחירות, לשמור על טוהר הבחירות והסדר הציבורי ולהגן על שלום הציבור ובטחונו.

בתוך כך, מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, מסייר בשעה זו באזור הדרום, נפגש עם המפקדים והשוטרים, ומקבל סקירה אודות היערכות ופעילות מערכי המשטרה באזור הדרום במבצע הבחירות לכנסת ה-24 של מדינת ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים